|
|
|
|---|---|
|
Vad kan man tänkas kunna begära för sin lilla pärla? Lite Fakta: 320 Coupe - 93 Lagungrönmetalic 18600 Mil Import 96 El Takl Elhissar Elspeglar 4 X Vita blinkers Stora Datorn 1 x Airbag Full Servicebok 100% Rostfri förövrigt att slutburken börjar det blir lite på Några små parkeringsbucklor Annars kanonfin i Lack Mvh: Ste | |
|
Cirka 45-50 000:- Du kan begära mer för den, men jag uppskattar att säljesumman däromkring. Lycka till! Mvh, Kalle - BMWCS[syd]#5120 ____ Länk |
|
|
Glömde tillägga att det sitter M Fjädrar på den men det är väl sak i samma. Mmm 45 - 50- själv tänkte jag kanske byta upp mig. men folk verka vilja har mycket för sina BMW även 93or, har inte ens hittat en 320 som min för den summan. såfall har det vart av 91 - 92 modell utan vanos eller så har det ej vart en Coupe på tal om inte alla oseriösa sönderstylade bilar med en massa tattarmek om man får säga så. Verka som att Coupe ligger lite högre i pris? Stämmer det? |
|
|
Ste, Ja coupén ligger högre i pris. 5-10 000:- Har en vän som köpte en 320iC- 92 med samma miltal som din och tämligen likvärdig utrustning. Han har/fick nya 17" fälgar, Sportstolar, Cd-spelare, heckrollo och ev. någonting mer. Bilen är i mycket gott skick. 50 gav han för den. |
|
| Okej. Får ser hur jag gör? 50 men som sagt det var en 92 utan vanos. hittar inga 93. man kanske är lite löjlig. Får ser hur det blir. Mvh Ste | |
| Du får lätt 55-60 för den om den e riktigt fin ..... | |
|
Bedömning av en liknande bil har varit på tapeten. Den hade mer utrustning om jag minns rätt. Tror att nofx16 har rätt i detta fall. 55-60' visst är det roligt att få det, knappast realistiskt dock. Lycka till med försäljningen! /Simon |
|
|
Tja, jag har inte fått sålt min ännu. Jag är nere på 60000 vid snabb affär, men hittills bara skambud, och snackerövar. Jag tror och hoppas att intresset ökar i takt med yttertemperaturen, ta det kallt och ha ingen brådska med att få sålt bilen. Vänta på rätt köpare :-) Nisse Länk |
|
|
Hur mycket kan milen påverka?? jag går också i sälj tankar.. har en 320i Cupe,automat (5 vxl),shinn,AC in "mint condition" (alltså allt fungerar,inga bucklor, inga repor och i skick som nästan ny invändigt) som har gått 6800 mycket väldokumenterade mil?? jag skulle aldrig sälja den för 55 000-60 000!! |
|
|
Skegrie, Att vänta på rätt köpare är en mycket bra taktik när man säljer bil, förutsatt att man inte är i behov av "snabba pengar". Jag brukar själv tillämpa detta :) Tänkte också komma med ett tips till dig, som iofs inte har med tråden att göra: på bilden av ditt motorrum i Galleriet ser det inte ut som du har avskärmat ditt JR-filter. Jag skulle rekomendera att du tillverkar/Köper en avskärmningsplåt och placerar mellan filtret och motorn. Så som det ser ut att sitta nu så drar du förmodligen in varmluft=sämre prestanda. Ett annat tips kan vara att fixa en rörböj som gör att filtret hamnar längre fram/ner i motorrummet, innan du avskärmar. Bara några tips av ren välvilja :) johnez, I ett fall där bilen har SÅ få och väldokumenterade mil stiger värdet ganska mycket, även om Automatlådan för de flesta är ett minus på denna modell. Skulle tippa på runt 70kkr för din bil, om du hittar en "rätt köpare" som vill ha aut. Mvh, Kalle - BMWCS[syd]#5120 ____ Länk |
|
|
Tror som nofx16 gällande lågmilaren med automat, det finns alltid en grupp som är beredd att betala för rejält låga mil. Bra utrustning i övrigt också, minus för automaten på denna bil dock. /Simon |
|
|
Tycker att många säljare till E36:or vill ha för mycket pengar för sina bilar. Det kanske jag som har fel och marknaden betaler bra för dem men. Men den erfarenhet jag har är att de går att köpa mycket billigt. Har tittat på en 320ci åt tjejen och haft erfarenheten att säljarna har prutat redan i telefon utan att man tagit upp det. Sen har jag haft en känsla av att bilar utan ac är värda runt tiotusen mindre. För stor prisskillnad? Javist, men det är marknaden som bestämmer. Så max 50 för den vid avslut om man ska bli av med den. Tror jag Ste. |
|
|
nofs16: ( undrar vad det betyder ? ) Jo jag funderade på en värmesköld för ett tag sedan, men det får nog nästa ägare pilla med. Vill inte lägga mer pengar på bilen nu när jag ska sälja den. Fick ju ett haveri på vattenpumpen i söndags och fick köpa ny pump, fläkt och lappa kylaren. 1200 :- Tänk om den hade pajat när det var en spekulant som provkörde eller en ny ägare som var på väg hem. Lite pisst hade den nog blivit :-) , tur i oturen. Tack för tipset annars. Nisse Länk |
|
| Jag väntade på rätt köpare länge..... i höstas fick jag 109k för min 325 coupe -93... | |
\\\M 325i ZENDER/// |
gnator vad för 325 hade du? |
|
Skegrie, Fullt förståeligt att du inte vill lägga mer pengar på en bil som ska avyttras! NOFX är för övrigt ett amerikanskt band. Du kan läsa mer om dem på Länk gnator, Bara att gratulera! Passa på och köp en trisslott för att se om turvågen består ;-) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.