|
|
|
|---|---|
|
Idag så var jag och provkörde en BMW 325 i -93 aut måste jag tillägga inte för att jag vill ha det! Men i den så var det automat.. Jag tänkte att i den här bilen så lär det ju vara lite drag i trots automatlådan men det var det icke! Vet faktiskt inte hur bilen är behandlad innan men servon var fan minst 3 gånger om inte mer segare än i min 320 från -88!! Men den kanske är i bra skick.. Sen drog bilen förbannat till höger också och på inte tal om ratten som vibrerade lika mycket som den gjorde på min bil i vintras när jag hade vart ute och sladdat på isen och hade flera kilo snö i fälgarna =) Och prestandan var inte mycket att komma med, tyckte den var lite slö.. Men jag ska provköra en -94 imorgon för skojs skull och jämföra de båda med varandra.. Och jag som hade kunnat tänkt mig en 325 framöver nån dag när man har råd att ta lån och köpa en =) /Micke | |
Bmw ludde |
Hmmm Vet inte om det skiljer sig i automat ? Jag har en 325 coupe 92, tycker den går helt ok. De är inte så starka, 192 hästar är inte mycket idag, men du har ett jämt register, sen vet jag inte hur mycket du drog den i varv. De ökar ganska vid bra 3-4k rpm, men som sagt vill du ha mer satsat på något med turbo, och köp ett chip. Själv föredrar jag utan turbo, kan bli en fet "Ketchupeffekt" ibland om du chippar. Vi har en diesel som är chippad. Det händer inget förens 2200 rpm, men sen kommer allt!. Sen "tycker inte jag" att du ska skaffa en automat, finns en stor risk att lådan är sliten = dyrt om den går sönder. Men det avgör inte jag. Mvh Ludde |
|
bmw ludde: Ne nån automatväxlad bil blir det nog aldrig för min del.. tycker att man förlorar mycket av känslan att köra bil om det är automat! Men det är ju min åsikt.. Jag höll plattan i mattan på bilen men jag tyckte inte att det var i närheten av imponerande.. Flickvännens farsa har en 850 R kombi och den är orginal men det är ju lite mer hk men den drar på förbannat mycket mer än 325 gjorde.. Den är också automat.. ne vi får se hur -94an går imorgon =) i den är det ju manuell låda så då blir det lite roligare=) Mvh Micke |
|
|
Måste varit nått fel på den eller så är du kräsen! =) Väl uppe i fart skiljer det i princip ingenting mellan automat och manuell. Mvh Patrik |
|
|
Wahlsten: Är säljaren upplyst om att du kan tänka dig köpa en bil någon gång framöver och inte indom den närmsta framtiden? Tycker det är dålig stil att provköra bilar man inte har för avsikt att köpa, särskilt om det är en privatperson. Jag vet att jag skulle ha bättre saker för mig än låta folk provköra min bil för skojs skull. Bara en tanke, är du ute efter att köpa en bil så är det bara att köra på :) |
|
|
har själv en 325 coupe som e automat. Klart att 192 hk inte är mycket i dagen läge men jag tycker inte att min bil e seg på nått sätt. klart att manuella e snabbare men SÅ mycket skiljer det inte.. att ligga i typ 110km/h o trycka plattan i matten i en automatare e en härlig känsla ;)) mvh Daniel ------- "BMW följer inte utvecklingen. BMW leder den" |
|
|
Provkörde lite olika 328or när jag letade,kan bara säga att ett av de pedantskötta exen gick endast lite bättre än min 320-86a,var skitig vid dörrgångjärnen skitigt motorrum och runt luckan bak. Så det finns sådana ex som inte går som de ska och inte är skötta som säljaren säger på telefon,leta vidare är mitt råd. Om du inte skall köpa nu så tycker jag att du kan låta bli att plåga privatpersoner och provköra på firmor istället. Henrik |
|
|
Jag kan ju tillägga att bilarna jag provade var på en bilfirma! Och att -94 som jag provkörde idag ändrade min uppfattning om 325! Klart det var en manuell låda i den här men att det skulle vara sån skillnad det var jag inte beredd på =) Den andra måste varit tok slut! Nu har man nästan lust att köpa en direkt om man bara hade råd så! Men vad kan man få betala för en 325 idag? i fint skick med m-paket förstås.. 94 an skulle de ha 71500kr för och den har gått 21000 mil.. men jag vill helst ha en som har gått mindre, inte för att långmilare är dåligt utan tvärtom men ändå.. mvh Micke |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.