AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
943

Kylare, läcker 750ia

cu
65
curt
750iaL-95
525iA touring-96
325i -93
Hej. Har bytt kylaren i min 750 men nu har jag fyllt på två liter till i omgångar. Tycker att det luktar svagt glykol. Undrar om någon vet utifall det kan vara en smygläcka ex: i värmepaketet. Det rinner inte ut något på marken. Tänkte att någon slang läcker lite och det bränns bort på avgasröret. Vet någon var man snabbt skall börja skruva så man kan se värmepaketet samt slangarna så man får en ögonbesiktning. Börjar
nu bli lite fundersam så man skulle ju bli glad ifall någon har en bra idé.

CLG
Da
1.133
David
530ia - 05
525iat - 04
840ci(man) - 94
Har du en E32'a? i sådana fall kan du skruva bort de 2 täckplattorna som sitter vid kardantunneln på varje sida om mittkonsolen. När du tagit bort dem ser du en gummislang på varje sida. Det är dräneringen från värmepaketet. Fuktigt där och glykoldoft i bilen och jag kan garantera att endera värmepaketet eller rören har gått sönder. Är snart inne på mitt andra värmepaket nu jag.....

MVH David Öfverdahl-Forslöf
Tjenare kurre....

Ha i lite Ingefära i en flaska med vatten som du skakar ordentligt...

Sen slår du i det i kylaren så brukar det bli bra..
Vet inte hur det funkar men tätt blir det (oftast).
Funkar bra för mig..
(ska funka med snus också men det har jag inte provat)
PJProPro-medlem
2.617
PJ
730d-2016
X2 M-Sport xDrive20d
Maserati QP Sport GTS

.......och sen så täpper du till kylkanalera ordentligt med kokning som följd. Nä ingefärs tricket fungerade nog säkert bra på Amazon och PV 444 men inget jag tycker du skall testa på en 750.
Visa användare
433
ez
330CI cab E46 -02
318d F31 -15
Inte vet jag men det där med ingefära har många använt sig av och grejen med ingefära till skillnad från kylarcement är just att det INTE täpper till kylkanalerna... Men men, nån gång ska juh va den första :o\

// Henke Bleifuss
svardska
paprikapulver ska det vara

750ila-90
VW 1954
MB 200-89
VW Coach-90
mm.mm.mm...

K,sVard
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.