AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
505

Hitta billig E46 Cabriolet i Tyskland?

M.
52
M.Power
BMW 328iAM Cabriolet -96
FULL M3 OPTIK
Är kanske ute efter en BMW E46:a Cabriolet om priset tillåter det...Hur billigt kan man hitta en sådan i Tyskland?
Går det att hitta RIKTIGT BILLIGT om man har tur eller?

Såg för ca 2 månader sen en BMW 330i Cabriolet (kommer inte ihåg vilken årsmodell det var, 00 el 01) som var FULLUTRUSTAD med ACC, M Paket II, Navigator, allt el osv.... fast bilen hade då gått ca 9,000 mil. Kostade ENDAST 220,000kr (förhandlingsbart).

Ringde på bilen men den var redan såld tyvärr....

Min fråga är om det nu går att hitta sånna här bilar med lite tur om man nu har lite tålamod, t ex 330i, 325i el 323i med lagom utrustning för sisådär 200-220K e46 -00 till -01??
M.
52
M.Power
BMW 328iAM Cabriolet -96
FULL M3 OPTIK
Glömde tillägga att bilen ska också vara i bra skick
Man får vad man betalar för!
M.
52
M.Power
BMW 328iAM Cabriolet -96
FULL M3 OPTIK
Så du tror inte man kan ha lite tur och hitta en fin E46:a i bra skick till det priset eller?

Jag menar att det kan väl knappast vara allvarliga fel på såpass nya bilar ca 2 år gammla....
Utbudet är ju iof större men prismässigt är det nog mest sak samma .....

våren är ju INTE cabköparens årstid utan mer cab säljarens årstid... höstrusk är bäst för cabköp-...
M.
52
M.Power
BMW 328iAM Cabriolet -96
FULL M3 OPTIK
Menar du att utbudet är större nu när våren har kommit eller?

Vill helst ha en Cabbe till sommaren, hoppas därför hitta en fin E46:a för det priset.

Ingen som vet någon som vill sälja till det priset :)
nej priset går upppå våren av all cabsugna "torskar".....

tyskland eller svedala gör nog mindre på priset, utan mera på utbudet
Den billigaste 330 caben på mobile kostar 28400dm. Prutat och klart så har du den i Sverige för ca 255´ reggad och klar (om du är duktig på att pruta). Har du sett en för 220000 så har den nog varit krockad eller en bluffannons. En 323 eller 328 kan du få kanske 15´ billigare.

/T.P.
Länk
M.
52
M.Power
BMW 328iAM Cabriolet -96
FULL M3 OPTIK
Den som jag såg för 220,000kr var INTE krockad eller skadad, det var heller inte någon bluffannons. Säljaren var i behov av snabba pengar och sålde bilen pga detta. Den såldes på 2 dagar.

En 323i Cabriolet har jag hittat för ca 200k, men det finns inga 328 cabriolet av E46 modell..
vito
ringde på den för 28400,,,han skulle inte ner en enda krona sa han,,,det var redan så billigt sa han,,,så då e den hemma för 275000kr reggad o klar,,,ringde forex kursen låg på 9.26

tänkte jag skulle ringa på den stålgråa o erbjuda honom 305000kr ,,,,,eller ska man åka ner till tyskland o hämta en kanske??har lite svårt att komma från jobbet,,
klart man kan få tag på vilken bil som helst om man träffar på en som verkligen är i behov av pengar. Nu borde ju sannolikheten vara större att träffa på någon med en sunkig bil istället, skruvad eller inte.

Jag menar, vill man ha något billigt får man nog åka ner och jaga runt lite *och' vara beredd på att åka hem *utan* att hitta någon bil.

Man får alltid vad man betalar för, sällan, extremt sällan, är klippet just ett klipp, åtminstone om man pratar 2-3 år gamla bilar.

Detta är min högst personliga åsikt. Lycka till M.Power och vito. En cab är en kul bil .....
Vito:Bjud 285 för den stålgråa o ligg lågt sen ett tag...Vill han sälja så lär han väl höra av sig igen o så kan ni gå en medelväg...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.