|
|
|
|---|---|
|
nån som vet vad d e för fel? jag bränner tändspolar nästan helatiden...nån som har haft det problemet tidigare eller bara vet vad det kan vara för fel? jag tror att lambdan håller på att åka också om det kan ha nåt med det att göra...... *Snåla inte på däcken...de finns nya på affären* | |
|
Har du några andra symptom? Har du bytt flera tändspolar? Det har varit mycket problem med tändspolar. Jag läser på en amerikansk site att det kan vara problem med styrdonet. Återkom med mer information. MVH Harry |
|
|
jo förra ägaren hade bytt 2 ganska nyligen(ca 2 månader sedan)och jag bytte en förra veckan och sen sa dom att störningskyddet på spolen till 5:e cylindern var inte helt ok men d skulle tydligen bara jävlas när det var fuktigt ute......kan det vara det som bara har gått åt helvete? *Snåla inte på däcken...de finns nya på affären* |
|
|
Vet du om det är dom nyligen utbytta spolarna som gått söner igen? Annars kan det ju vara så att orginalspolarna alla sjunger på sista versen och att dom kommer att gå sönder allihopa inom kort, så att du slutligen har nya spolar på alla cylindrar.. Om spolarna på en viss cylinder går sönder om och om igen så tyder det på att styrboxen är defekt. |
|
|
näe jag vet inte vilken det är som har gett upp nu..men jag ska fara till bmw i morgobn å be dom kolla vilken det är... Finns det trim styrboxar att köpa eller byter man bara chipet i styrboxen..eller hur fungerar detdär?? *Snåla inte på däcken...de finns nya på affären* |
|
|
Iallafall de 2 första "årsmodellerna" på M50 motorn är kända för att tändspolarna är av dålig kvalisort. Man bytte senare mot annat märke, vilket du borde få om du köper nya. Mvh Patrik |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.