AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
700

ASC problem

Tommy H
Problemet började för någon månad sedan då antispinnlampan blinkade som den skulle då hjulen "spann" loss, bara för att sedan lysa konstant. Då jag slog av motern och vid senare tillfälle startade igen fungerade allt normalt, dvs. lampan var släckt en stund o lyste sedan konstant. Nu lyser den konstant sedan en tid tillbaka, även när jag startar bilen. Hade bilen inne hos en kompis som läste felkoderna och det lyder så här "ADS ställmotorfel".
Läste här på forumet att det finns nån vajer som kan krångla, kan detta vara felet?
ABS lampan har inte lyst i och med detta däremot den andra röda "bromslampan" den med utropstecken i, men detta tror jag beror på att slitagegivaren är kass. Såg nämligen att den var knäckt när jag bytte bromsbelägg fram.
Vore tacksam för tips innan jag sprider tusenlappar hos BMW.

Nöjd hittills
cu
146
curigan
528iat-00
Är nästan hundra på vajern, dina symtom är en kopia av vad jag hade.Köpte en vajer på bmw kostade under 100 spänn lätt att byta själv.Den flisar ett tag sen går den av därför funkar den till och från.Kolla vid insuget där sitter en vajer som går till en elmotor.
/Pelle.....
Har ASC lampa på min 325 E36 också.Men man kan spinna med den ändå.Ingen knapp finns det heller för att koppla bort den

SNART EN M5-M3KILLER!!!!!!
M528: Hur vet du att du har det? Om du har det så sitter det en knapp framför växelspaken för att stänga av systemet.

/T.P.
Länk
Tommy H
Okej curigan, jag ska kolla vajern, men jag trodde det var lite lurigt att byta vajern, att man var tvungen o ta dän framlyktan, men jag ska kika på det. Återkommer om status på vajern.....

Nöjd hittills
cu
146
curigan
528iat-00
Motorn sitter gummiupphängd på vänster innerskärm med en lucka i botten bara att öppna så kommer du åt,& om du tycker det är trångt så lossa de 2 skruv den sitter i & ta bort gamla vajer rester.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.