|
|
|
|---|---|
|
Skulle vilja plocka ihop en m20 men jag har aldrig satt ihop en motor förut. Hur pass svårt är det? Vilka typ av verktyg bör man ha? Vart kan man leta info? Är det möjligt att leta upp vridmoment för bultar, mått för vevaxel osv? Är väldigt tekniskt lagd så det är inte det som är problemet, jag vet bara inte hur man gör..... tack... | |
|
Köp en verkstadshandbok! Motorn i sig är ganska enkel att "sätta ihop". /Kristian BMWCS #5062 kontaktperson i 02-klubben ------------ Länk |
|
|
Länk Där har du alla moment för BMW's motorer. Det är inte så svårt att sätta ihop en motor. Speciellt inte om du ska renovera den för då byter du ändå lager osv så du inte behöver sätta sådant på samma ställe. Och som sagt kan ju en verkstadshandbok vara vettig att ha om du inte har skruvat isär motorn själv. Då får du allt på rätt ställe! |
|
|
Tackar..... Vart köper jag verkstadshandbok? Finns den på svenska? Och ja, jag är lite vimsig:) Johan: vad menar du med -"Speciellt inte om du ska renovera den för då byter du ändå lager osv så du inte behöver sätta sådant på samma ställe" Förklara som om jag vore 5år gammal... hehe!! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.