|
|
|
|---|---|
|
Hej! Är det nån som har varit med om att ljusmodulen har fått nått fel ,och visar helt galen mätarställning utan att nån har varit där och mixtrat?? Var och skulle M testa en 528IT-98 som jag är sugen på. Men som tur var så åkte jag till BMW först och kollade mätarställningen med DIS:en. Mekanikern fick lov att kolla två gånger sa han, för enligt mätaren så har bilen gått 8872mil men enligt ljusmodulen så har bilen gått 56940mil!!! Så då tyckte jag inte det var nån större ide att M testa. Säljaren har gjort en sökning på garanti reparationer i Tyskland men det verkar inte finnas några. Men bilen är servad på samma BMW verkstad i tyskland. Och efter samtal med dom så stämmer serviceboken dom har servat bilen och vid dom mil som står i boken. Väntar på ett fax från dom nu för att få det bekräftat. Ivändigt så är bilen väldigt fin inga slitna stolar,ratt,pedalgummin,knappar osv. Har lyssnat på flera 528:or nu och den här går då klart tystast i motorn inget rassel eller nått sånt. Det enda är väl att lykt glasen är rätt blästrade vet inte om det är normalt på en bil som gått ca 7000mil i tyskland. Jag kan då inte tänka mig att bilen gått 56940mil det borde man väl märka i alla fall. Hur f.n ska man göra?? Vad tror ni om mätar ställningen stämmer blir bilen omöjlig att sälja tackvare att ljusmodulen visar som den gör?? Tacksam för synpunkter. Ni får ursäkta om det vart ett långt och svamligt inlägg men man blir lite villrådig. //Swempa | |
|
Kan de ha bytt ljusmodul av någon anledning? Isåfall kan det vara troligt att de köpt en begagnad. Ser bilen ut som du beskriver har jag svårt att tänka mig att den gått 56000 mil.... |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Ljusglasen brukar bli grå efter ca 12-13 tusen mil. Här gäller det att utreda vad som hänt i minsta detalj så du inte blir lurad innan du handlar, Nånstans måste det finnas noterat om LKM är bytt. Eller så är mätarställningen skruvad av nån klant som fått till fel i LKMen kan ju vara en tanke.?? Bra funktion "sök inlägg" MVH Hasso Länk |
|
Vid face lift montering bak byts lkm-n och milen proggas in. Kan detta ha gjorts felaktigt?? |
|
|
Nej tyvärr så sitter det vanliga gamla lysen på den. Man börjar ju bli lite paranoid när det gäller leta bil nu för tiden. Är det inte lite skumt åxå om man bytt till en beg LKM att man i så fall lyckats hitta en som gått så långt?? Måste ju vara från en taxi eller nått sånt i så fall. Jag skulle få kopior på arbetsordrarna från verkstan i tyskland hoppas det står nått om LKM byte där. Får vänta och se. Men det lutar nog åt att man får fortsätta att leta bil synd bara när allt ser bra ut men ändå inte. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.