|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
Nej jag kör inte min Z3 M på vintern, den är en ren sommarbil. I stockholm skulle det nog dock fungera att använda den året om, såg en kille häromdagen som körde sin (såg dock inte klok ut med de smala vinterdäcken i de enorma hjulhusen bak, å andra sidan så log han medans jag stog och väntade på våren!). Vinterbil! Då är det väl något som tar en från A till B utan att man fryser och som startar även om det är kallt. Valet är ditt. Jag vet inte om en trimmad SAAB är det bästa alternativet, då är nog en 4WD ett bättre alternativ, men det beror ju på hur duktig man är att hantera bilen och om det bara är en själv som ska använda den. Själv kör jag traktor (ursäkta heter det kanske Volvo) om vintern. Det är en kombi och fungerar bra att åka till fjällen med. Om jag var ensam om att bestämma hade jag nog köpt en E36 compact som vinterbil med lackade kofångare (tycker det inte ser klokt ur med matt svarta kofångare). /Richard By Z3MPOWER "Super nua non nosent" |
|
|
Vad har ni för försäkringspremier? Står ni på försäkringen. 18900 är inte klokt, 5 skadefria år, 26 år i centrala GBG. Trygg-Hansa är inte så bra tycker jag. Tips? Nån som har tips på vinterförvaring i Göteborg? Bra pris? |
|
| Så då är jag en av få som kör M coupe på vintern, i och för sig mest mellan garaget hemma och på jobbet. Har friktionsdäck i originaldimension (225/17 + 245/17) och lätt gasfot. | |
|
bln: jag kör oxså på vintern med 225/17-45 väntar ivrigt på att sätta sommar sulorna i backen:)) |
|
|
Jag kör oxå med min på vintern, har bara M-coupe'n.... kör med 265/40-18 och 235/35-18 vinterdäck.... bor i sthlm.... Kanon kul bil även på vintern! // Micke |
|
|
Jag tror säkert att det går bra att köra dessa bilar på vintern (det är ju trots allt "bara" en BMW!), speciellt i Stockholm där vi nästan aldrig har varken snö eller vinter *L*. Men jag vill inte skada lacken med stenskott, vägvärket tycks älska att dränka vägarna i sand/grus och salt. Jag tycker till och med att vägbanan är halare nu med allt rullgrus och den smörjan som bildas av salt och gucka. Sen besparar jag min bil från all salt som tränger in och lägger sig där man inte riktigt kommer åt att tvätta bort den. Salt i en lackskada eller dåligt lackad skarv är nog värsta fienden för bilen och vem vill köra runt i en rostig M coupe eller M3???? (gäller alla M-bilar!) Sen är det så (jag intalar mig själv detta ibland i alla fall) att har man kul hela tiden (kör M-bil) så uppskattar man inte de stunder då man kan ta ut den då och då för att ha kul. För har man en gång tröttnat på en M-bil vart går man sen??? I många fall måste man betala det dubbla för jämförbara prestanda, vad ska det då kosta att skaffa något värre???. Eller är jag den enda ägaren av en M-bil som inte är ekonomiskt oberoende?? /Richard By Z3MPOWER "Super nua non nosent" |
|
|
Vi har nog spårat ur lite vad beträffar ämnet på detta forum. Vad sägs om en M Coupe träff den 10Maj, då möter ju ändå BMW Audi på Mantorp. Nu kanske inte Mantorp är det centralast belägna orten i Sverige, speciellt inte för er uppe i Norr, men många hade kanske tänkt åka dit i alla fall. Vad sägs om att utvidga träffen till alla Z3-bilar? /Richard By Z3MPOWER "Super nua non nosent" |
|
|
Jag har absolut inget imot att göra det till en Z3 träff. Det skulle vara bra om vi skulle kunna sätta ett datum ganska snart så det blir lättare att planera. Blir det inte bättre uppslutning om man träffas under juli/aug när dom flesta har sem? / Doggeli |
|
|
Bra idé av dig z3mpower, det hade ju varit jättekul om vi kunde utökat det till en Z3 träff. Fredrik M och jag har pratat om att vi ev. skulle göra en/flera träffar i sommar ... så varför inte börja planera lite redan här och nu, och sätta ett datum ? Länk |
|
|
Jag är med på en Z3 träff om det inte blir jättelångt från Halland, stenhård fjädring och 35 profil = öm rumpa efter långtur. Fredrik M - Z3 2.8 Länk |
|
|
Hej alla Z3 coupe lovers! Ni får gärna välja den 10 Maj, och vara (+köra) på Mantorp. Det skulle vara ett ypperligt tillfälle att samla alla "Z3 paddor" och visa upp dem för nobla BMW och Audi antusiaster. Vill ni ha en egen uppställningsplats i depån så fixar vi detta. Som ni kanske vet så är det BMW och Audi träff på mantorp just den 10 maj, och att samla alla Z3 och bräcka dkw gängetkan inte vara helt fel ;-) Kan någon (Maria kanske..?) samla anmälningar och vb till mig, så kan vi ordna en specialare. Stefan Larsson Ordf. BMW Sport Club |
|
|
Till Doggeli och andra som inte kollat så noga i kalendern. 10Maj är en lördag, då borde väl flertalet av oss kunna ta sig till Mantorp (ligger mellan Linköping och Mjölby och syns från E4an, för er som undrar). /Richard By Z3MPOWER "Super nua non nosent" |
|
|
Då tycker jag att vi bestämmer den 10 Maj, och som sagt så är det ju en lördag och det passar säkert för dom flesta. Vill ni, så går det bra att skicka anmälningarna till mig ... eller om du Doggeli vill ta hand om det, eftersom det är du som har startat tråden ;) Den här träffen kommer att bli nå´t alldeles extra ! Länk |
|
|
Kul att vi har en tjej på detta forum (Maria) vet inte men tror du är ganska ensam. Bil med motor har du valt också, kul. Vart ska jag skicka anmälan? Jag föreslår att Maria och Doggeli snackar ihop er om detta omgående och lägger ut det på forumet. Richard By Z3MPOWER "Super nua non nosent" |
|
|
Doggeli, kolla din mail. z3mpower, det är kul att få vara här på forumet tillsammans med er alla kunniga ;) Länk |
|
|
Jag är definitivt med. Vad händer den 10:e då på Mantorp? Är det körning bana, eller bara allmänt dreglande runt bilar?-:) |
|
|
Kanon kul att det är så många som är intresserade. Själv har jag ett litet problem att det är ganska låååångt att åka från London till Mantorp. Det är därför jag vill lägga träffen i sommar, men om alla är överens om att ha en träff den 10:e Maj så kan ni övriga träffas då. Vet inte själv om jag kan vara hemma då men kan försöka. // Doggeli |
|
|
Till Doggeli och andra som inte kan den 10Maj, det gör väl inget om vi ses vid flera tillfällen i sommar. Själv kommer jag nog att besöka samtliga BMW-evenemeng + några till. Men jag tycker att vi försöker fokusera på den 10 Maj till att börja med. Det kommer nog att bli en trevlig helg (lördag) med banåkning för gatbilar (BMW och Audi) vad jag har förstått, står lite på BMW CS och BMW Sport club hemsidor. Richard By Z3MPOWER "Super nua non nosent" |
|
|
Låter kanon, where do I sign up? /eFx |
|
|
Tjena alla Z3 ägare. Jag tänkte att jag kan hålla i det hela och se till så det blir en Z3- träff (alla Z3-ägare är inbjudna med sina bilar) den 10 Maj. Vad säger ni om att göra det till en Z-träff? Z1, Z3, Z4 och Z8. Exakt vad det kommer att innebära vet jag inte just nu, håller på att höra mig för med BMW Sport Club för att se vad som gäller och vilka möjligheter vi har. Är det någon som har förslag till aktiviteter, arrangemang eller liknande så går det bra att höra av er. Anmälningar tar jag emot så snart jag fått ihop ett program. Jag kommer då att lägga upp en ny rubrik på forumet, så håll utkik. /Richard By Z3MPOWER "Super nua non nosent" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.