AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
875

730 -95 billigt?

Sida 1 av 2
Hittade en 730i -95:a för 79000.-
Länk

Låter snuskigt billigt. Eller?
Låter billigt, men inte orimligt. Att det "bara" är en 730, samt saknar skinn, drar ned priset ordentligt. En fullt utrustad 740 från 95 går för en bit över 100k? Om den är i bra skick är det väl bara att klippa till.

/Kristian
Visa användare
4.705
J.L
BMW M2-24
Mycket bra pris, men det är nog där många snikade E38 730i hamnar efter lite prutning.

BMW 7er-Burnouts is for wannabees!

BMW CS #5139
Har aldrig varit en "skinn kille" så det gör inte så mycket att det inte finns. Däremot så är det många mil på en bil för 70000.- men det är ju trots allt en 730. Som vanligt var jag inte "först" här heller. Det ligger en tråd inne där en lyckans 18 åring ska få en fin bil av sin far.
li
1.959
liste
535i -89
Många mil? Hade det stått det dubbla, så hade det varit många mil. :)

16.000 är nog nästan i minsta laget till det priset.
Liste och J.L är kloka! Kom ihåg att avsaknad av SCHiin drar ner värdet och möjligheten att överhuvudtaget få bilen såld på en 7 serie!

/Simon
Jo visst drar det ner priset med dålig utrustning. Särskilt på en lyxbil som 7-serien. Annat hade det varit på tex en Mazda, där får man inte mycket extra för sin utrustning. Faktum är att det gör väg för mig ju. Jag betalar hellre mindre för lite utrustning än för högt pris för en fullutrustad.
FR
4.317
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
Verkar helt ok på papperet om man klararav den klena utrustningen vilket många verkar störa sig på, priset ligger med lätt het minst 10000kr under det normala priset som folk begär för sina 730E38, är bilen som den ska i övrigt är 79000kr ett klart bra pris...skall du lägre lär du bara hitta vrak och denna kan mycket väl fortfarande vara taijt och rostfri.
Ki
620
Kidde
BMW 520d x Drive M Sport -16
En med skinn, mindre mil och fetare hjul:
Länk
Lite dyrare, men efter lite prut bör detta vara en sjysst bil också, eller??
/Kidde

Letar BMW...
Sp
507
Speddy
730i V8 -92
Kidde, den bilen har varit ute länge. Då med trasigt hjullager 20" Alpina och Obes.

Sen är det väll den omtalade Alan (eller vilket namn han nu använder?) Finns mycket att lösa om hans bravader men vem är jag och dömma så du får läsa själv om du vill skaffa dej en åsikt.

Bilen behöver inte vara dålig men en varningens finger kan kanske vara på plats.
Ki
620
Kidde
BMW 520d x Drive M Sport -16
Hade faktiskt ingen aning om detta!! Inte för att JAG är spekulant, men någon kanske är det...
/Kidde

Letar BMW...
Ska jag köpa begagnad bil i den prisklassen så lär det nog bli Tyskimport. Har kollat runt priserna ordentligt nu och det är så pass mycket lägre än i Sverige att det är värt besväret. Det finns många lurare där ute.
tycker nog inte de verkar så seriösa de där bilarna, men men, kan ju ha fel :) skulle ändå inte köpa en E38 utan skinn om du har tänkt sälja bilen senare oxå.
Visa användare
3.884
peter78w
530ia individual e60 -04
525da Touring//M e61 LCI -07
mycket bra pris men inte orimligt, så varför inte provköra bilen om du är intresserad????

MvH Bmw 4-ever

Länk
ka
53
kami
528IA limosine -98
Man blir alltid fundersam hur vissa tänker, bilens skick och kondition kan inte bero på säljarens namn eller annat. är man bil kunnig så kan man faktiskt provköra bilen och skapa egen uppfatnig , e bilen inte bra så köper man inte den helt enkelt.
FR
4.317
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
Jag kan säga att denna bil finns/fanns idag på text tv och är nu nere i 80000kr...mycket snabb prissänkning...han verkligen måste bli av med den verkar det som.
Visa användare
427
Preben
Chevrolet Colorado -05
X5 4,4 -02
Kolla om det är automat eller manuell, E38 med manuell låda är oftast ganska mycket biligare.

M5 TOURING DEN SNABBA HUNDBILEN Såld :(
Nybliven 750i E38 ägare :)
Får anta att det är automat eftersom det står 730IA i annonsen.
Har aldrig kört en 7-serie med manuell låda. Väldigt ovanligt vad jag kan förstå men definitivt inget minus om jag ska titta efter en såda kärra. Hur är den mauella lådan i 7:serien? Känns bilen för tung för att köra utan automat?
Visa användare
427
Preben
Chevrolet Colorado -05
X5 4,4 -02
Läste tydligen inte så noga.

M5 TOURING DEN SNABBA HUNDBILEN Såld :(
Nybliven 750i E38 ägare :)
m-
375
m-julle
320ci-05
A6 avant quattro-06
Cheva van -96
Hej! Jag har manuell i min E-38 och det är kanon! 6-växlad låda i 740 och 730 med manuell är det fem växlar på. Bilen känns inte trög eller tung på någe vis, snarare tvärtom... Kul med lite sportkänsla kvar fast man vill åka fet kärra!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.