AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
987

F1 Resa !

Visa användare
262
Biffen
Lotus Esprit S4
Lotus Europa S2
Ja då va flygbiljetterna bokade så i år kommer det bli F1 i Malaysia. Tänkte bara höra om det är några fler påforumet som har planer på att spana in Malaysias GP "IRL" !?
Å dessutom passa på att höra om någon har varit på Sepang tidigare har några erfarenheter av om något är bra eller dåligt där !? Har själv bara Sett F1 på Hockenheim tidigare.

Gott omdöme får man av erfarenhet. Erfarenhet får man av dåligt omdöme.
Ro
135
Rogge
320i -04 (M-sport, step, Hi-Fi system)
Hej du!

Grattis!!! Har inte varit på Sepang, men misstänker att det kommer att bli vansinnigt trevligt. Rapportera gärna dina upplevelser på forumet.
Lasseman3
Jag var där i fjol och såg BMW komma 1:a och 2:a samt hade även "förmånen" att se Rubens lilla röda bil smälla framför läktaren.
Personligen tycker jag att det var underhållande på den plats där man anordnar "The Worlds Hottest Race"...så ta med vätska!
Jag har inga ytterligare F1 referenser men gillar Asien i allmänhet så därför avslutades allt med semester i Thailand.

Vi bodde i KL på Legend Hotel och jag tycks minnas att området heter Putra Place (?).

Det finns för övrigt en gata mitt i KL där de anordnar en del F1 jippon framförallt så står det en F1:a i varje bar...dock ingen BMW i fjol. Jag upplever dock barkulturen som något trög i Malaysia kanske pga deras religion...det går ej att jämföra med Thailand.

Vi tillbringade totalt 5 dagar i KL och det är lite för mycket...om man inte tar en dagstur till Singapore (vilket vi inte gjorde).

På banan i Sepang var det lite begränsad försäljning av mat dock fanns där läsk och Fosters ;=)

*Blöm inte bort att besöka China town och handla DVD-kopior för ca 18 SEK/st!! (jag vill gärna beställa några...)

Trevlig resa!
/Lasse
Visa användare
262
Biffen
Lotus Esprit S4
Lotus Europa S2
Lasseman3

Tackar för tipsen, ska nog leta upp bargatan med F1 bilar, låter som en kul grej när man ä ute å dricker bärs...

Va det mkt köer för att komma in på området !? I hockenheim fick vi köa en ganska bra stund..

Hur fick du tag på biljett, köpte du den på plats eller hade du förbokat ?

Tackar för hjälpen, får se om de blir några DVD:er, köpte en del senast jag va i asien med varierande kvalité...

Lasseman3
Det var inga problem att ta sig till och från tävlingen tack vare hög standard på "motorvägen" som går mellan KL och Sepang. Banan ligger väldigt nära flygplatsen KLIA. Taxi funkar fint till och från.
När du sedan kommit fram så kör de gratis buss ut till de olika sektionerna...du kommer inte att vilja gå ;=)
Vägarna runt banan är endast avsedda för transport som utförs av banpersonalen, så det är inte lönt att tjata på taxi chaffisen...

Vi köpte biljetter av ett företag i Sverige. Jag vet att det inte var helt slutsålt (min 10% tomma platser) pga att de hittils ej lyckats väcka asiaternas intresse för F1 i kombination med befolkningens i vissa fall kassa ekonomi.
Om du vill försäkra dig om en bra plats köp i förväg. Det finns knappt nåt att tjäna på att vänta!

Se nu till att BMW-Williams vinner!!
/Lasse

PS. Erfarenhet erhålles snabbare om man har ett gott omdöme...:=)
bo
48
bomier
Z3M Coupe-98
Hej

Jag åker ner på Fredag till Patong/Thailand och vi är ett gäng på 5-7 svenskar och Norrmän som ska åka hoj ner till KL. Vi börjar att åka på Måndag och ska vara nere i kl på Torsdag, det är 120 mil enkel resa.

Vi har tänkt att köpa biljetter nere på plats... vart vi ska slagga vet jag inte...

Det ska bli skit kul!!!

// Micke
Visa användare
262
Biffen
Lotus Esprit S4
Lotus Europa S2
Bomier:

Själv flyger jag ner till Bangkok på måndag & tar tåget på onsdag ner till KL. Kul att man inte blir ensam svensk på plats !
Har inte heller fixat hotell eller biljetter ännu men sånt brukar ju aldrig vara problem i asien.
Ska ni hyra hojar i Patong !?

Ha en trevlig resa, vi kanske syns !

måste bara fråga, egentligen så är det väl ganska självklart här:
vilket team håller ni på i F1-cirkusen?

själv håller jag stenhårt på ferrari :)!

"Stå på gasen så känns allting rätt"
Visa användare
262
Biffen
Lotus Esprit S4
Lotus Europa S2
Svär ordentligt i kyrka idag !!

Håller på Ferrari !!!

Men så klart så ligger BMW varmt om hjärtat.... å jag kommer inte gråta om BMW vinner när jag är i malaysia !

Pl
1.902
Player
BMW 420d M-sport
Har alltid hållit på Skomakarn oavsett stall.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.