|
|
|
|---|---|
| Jag går i tankar om att byta stötdämpare och ev. fjädrar bak på min 525i -90. Den är lite "stötig" i bakvagn, dessutom tycker jag den är lite låg i bak (original höjd på de 4 fjädrarna.) Jag har nybytta stötdämpare fram, dock ej fjädrarna då dessa såg OK ut. Hur länge håller egentligen fjädrarna? Det enda som tar kål på dem är väl rosten? Hur pass mycket påverkar stötdämparna bak väghållningen egentligen? Bör man byta fjädrar? Jag tycker min bil kränger väldigt mycket i kurvorna, det vart lite bättre efter jag bytte stötdämparna fram, men det är fortfarande lite krängigt... Vad gör man åt det här? | |
|
Självlart påverkar skicket på de bakre dämparna väghållningen. sen gör ju även skicket på bussningar detta.. samt fjädrarnas hårdet.. |
|
|
bytte nyligen alla dämpare och fjädrar på min 525:a.. monterade ett K&W väghållningspaket.. och det blev verkligen en förbättring :) svårast var nog att få ut de jääädra nedre bussningarna i bak |
|
|
Håller med PSE-R bakre stötdämparnas nedre fäste brukar kunna sitta fast som bara den,fick själv köra med vinkelslipen för att få loss den ena.Köpte själv KYB stötdämpare för 1770:- för 2 st bakre dämpare och då blev bilen lite hårdare där bak samt att väghållningen blev bättre.Silentblocken kan du ju också se över eftersom dom påverkar väghållningen för bakvagnen väldigt mycket!!Dom sitter precis inanför tröskellådan framför bakhjulet(ser ut som en cylinder med en bult i mitten).Hoppas det löser sig för dig med bilen då!! ;) Mvh Ricke |
|
| OK. Jag ska kolla upp silentblocken, för de är säkert slitna. Jag upplever "klonkningar" från bakvagnen vid gaspådrag och vid motorbromsningar. Jag ska inhandla nya stötdämpare bak, MONROE REFLEX från mekonomen. Ca 1000:-/st. Men hur är det med fjädrarna då? Ska man byta dem också på samma gång, eller behöver man bara byta dem om dem är av eller är väldigt rostiga? | |
|
Fråga om priset på BMW innan du handlar det kan ibland vara billigare...BMW säljer Boge..köpte själv både dämpare och fjädrar på BMW blev verkligen bra...nedre fästet bak ja..det är skojigt..antingen skruvar du ur bulten en bit och slår i sidled på den..eller ta bort den och stoppa in ett långt och grovt brytjärn och slå som fan i sidled...det släpper men det kan ta en stund...du ser på nya dämpen varför det fastnar |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.