|
|
|
|---|---|
|
Någon som vet villken dimension det är till insexnyckeln till att öppna bakaxeln? Jag har för mig att det kan vara 17 mm, stämmer det? BMW 7er-Burnouts is for wannabees! BMW CS #5139 | |
|
På E46 är det i alla fall 14mm! Mvh |
|
|
Ingen som har bytt bakaxeloljan på 750i E32? BMW 7er-Burnouts is for wannabees! BMW CS #5139 |
|
|
Jag har bytt på min, men jag kommer inte ihåg vilken storlek som det var. //Schnitzer |
|
|
Det verkar vara samma tätningsskruv till alla BMW-bilar, altså borde det vara 14mm till din bil också! Mvh |
|
|
Jag har också bytt, men har ingen aning om vilken dimension det var på insexan. Ta den som passar! :) Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Jag tvekar på att alla BMW har samma skruvstorlek, E30 har 10 mm tror jag. BMW 7er-Burnouts is for wannabees! BMW CS #5139 |
|
![]() 239 E61 525dAT LCI -08 Schwartz II
E61 530iAT -06 Monacoblau E85 Z4 3.0i -04 Sterling-grau |
Jag tror inte att det är 17 mm. Mindre skulle jag gissa. /Mattias |
|
J.L, skriv gärna vad du kom fram till när du har bytt! ;o) Mvh |
|
|
Nu är bakaxeloljan bytt. Om någon är intresserad kan jag berätta att det var en 14 mm insex. Tydligen finns det två varianter på BMW, enligt en verkstad jag frågade. De äldre innan c:a 1990 har 10 mm insex, efter 1990 eller -91 så är det 14 mm på alla. BMW 7er-Burnouts is for wannabees! BMW CS #5139 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.