AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
229

Svårt o montera H&R "Gewindefahrwerk"?

Skall beställa H&R "Gewindefahrwerk" frår www.duw.de o ja undrar om någon har gjort detta tidigare o i så fall om allt passa rakt av.En hjulinställning bör säkerligen göras, är 4-hjulsinställning möjlig på 325??Om någon har nåt tips på BRA höjd/hårdhets justerbara dämpare(inkl fjädrar) runt om som får kosta max 10" så e ja tacksam för tips!!
Visa användare
159
StaliN
330ci- 01
X5 3.0iA lev. kring aug03.
Du kan kolla på min bil på galleriet. Den är sänkt med KW Gewindefahrwerk (en e46'a). Dem e billiga om du väljar att köpa dem från dk. kolla på www.scanstyling.dk. Monteringen e hur enkelt som heslt. Allt passar som det ska. Tar ungefär 2 timmar för allt arbete. Resultaten blir en underbar sänkning med valmöjligheter.

PS. Min sänkning e en så kallad variant 1 bara ställbar i höjden. Variant 2 finns där du oxå kan ställa hårdheten. Det sistnämnda koster ungefär 11k (skr) från Scanstyling.

BMW..!! The rest is meanigless!!

Länk
StaliN: Är deras priser inkl dansk moms?

/Johan
[CUL8ER]
Såg precis att det va utan moms. Funkar ditt chassi bra då? Är det lagom hårt eller ska man satsa på det med ställbar hårdhet också?

/Johan
[CUL8ER]
Visa användare
159
StaliN
330ci- 01
Jag e VERKLIGEN näjd med min chassi. Den suger sig verkligen fast till körbanan. Komforten är inte vad den var med m-chassiet (hårdare), men inte mycket hårdare än vad man står ut med. Jag vill säga det så här. Om jag hade möjligheten att göra om köpet (variant1/variant2) hade jag tagit variant 1 igen. Är helt nöjd med den. Jag tycker att Variant 2 är mer för bankörning.

Länk
Ok. Beställde du från dom eller åkte du dit och hämtade det?

/Johan
[CUL8ER]
Visa användare
159
StaliN
330ci- 01
Jag beställde grejorna och fick det skickat till malmö. Paketet vägde ungefär 10kg.. Man kan pruta lite om priset där. Jag menar att jag fick 300dkr ranat när jag handlade där.

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.