|
|
|
|---|---|
|
Tjena,, Hur bra sitter 19" bbs ch på e36´an egentligen. Har kommit fram till att fälgen har et35 så den borde inte passa helt perfekt eller? Vill helst slippa valsa å hålla på så om nån med erfarenhet kunde skriva en rad eller två så vore det snällt. /Stefan | |
|
Hej Stefan! Jag vet inte var original ET är på E36, men för E46 är det mellan 41-47 beroende på fälg. Om det tar i eller inte beror också på vilken däckdimension du väljer. Många som åker på 19" har 235/35*19. Det går att sätta 225/35*19 eller 215/35*19, på så sätt minskar du hela hjulets diameter, samt bredd, och kanske undviker valsning. Sedan har även sänkningen på din bil betydelse. MVH Tobias |
|
M-FREAK |
Tja om du sätter på 225/35/19 så passar det utan att valsa! själv har jag 235/35 i bak så det tar i ibland när det är fullt i bilen! Men jag kan rekomendera pirreli p zero 225/35/19 ser helt perfekt ut på fälgen utan att ta i någonstans. Mvh Ronnie |
|
M-FREAK: låter bra, är din bil sänkt? Min bil är endast m-sänkt från fabrik, kanske borde sänka den lite mer för att det ska se bra ut med 19"?? /Stefan |
|
|
det beror på hur bred fälgen är om det passar eller inte. Länk Länk |
|
| 8,5X19" ET35 med 225-35/19" runt om | |
|
Stefan.. Jag har BBS Challenge på min bil(E46), som är sänkt 30mm, det tog i vid full last.(235*Dunlop) Men jag lämnade in bakfälgarna på Intera, och bytte ET. Så då är problemet löst, jag ville inte heller valsa. |
|
|
Har haft 19" BBS på en cab 325-93 som var sänkt 60/40 utan problem, Hade dock valsat in kanten på bakskärmarna. Syntes inte. Har nu samma fälgar på en 325 coupe utan bekymmer. Har du frågor ring 070 666 80 02 |
|
M-FREAK |
Hej Stefan min bil är också m-sänkt från fabrik och ibak är det precis lagom men i fram skulle jag vilja ha ner den ca 2cm till men smaken är som baken! |
|
Tusen tack för alla svar.. M-FREAK: Sticker inte fälgkanten ut om man kör med 225/35/19? bmwskadad: Vad kör du med för däckdimensioner på din 325 coupe? Har du valsat nått på den eller? |
|
M-FREAK |
Inte me pirreli p zero dom går rakt me fälgkanten! Men det kan skilja något lite från däck till däck mane de ska nog inte vara nån fara! Lycka till!!!! Mvh Ronnie |
| Bridgestone S03 235/35-19. | |
|
Vad tror ni om det här då: MAS Italy Sagitta 8x19 ET38 med 235/35-19 runt om, de borde funka utan valsning va? Passar säkert ännu bättre med 225´or men jag har fått bra pris på 235´or. /Stefan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.