AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
411

Skillnad på import och s-såld 328ci?

Ma
91
Maco
525iT-04 E61
tjena!
Är på väg att importera en 328ci! Hade en s-såld 328 på g för en månad sen men det s..t sig.... Då kollade jag med länsförsäkringar och fick ett skriftligt offert på 6600/helår.
Kommer det att skilja mycket om jag nu försäkrar import 328:an hos dem? Självklart så har bilen larm och nycklarna är omkodade!
För mig var det ingen skillnad i premie hos länsförsäkringar. Jag betalar drygt 7200 SEK helår helförs inklusive MER försäkring (vilt, stilleståndsersättning m.m.)

Det är alltid gratis ost i råttfällan...
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Få bolag har någon skillnad i själva premien. Däremot kan vissa kräva omkodade nycklar och immobilizer. Vissa bolag säger tyvärr också helt nej till att ta importerade objekt.

"Besvikelsen över dålig kvalitet, varar längre än belåtenheten med ett lägre pris"

AP
188
APPCON
MB CLS55AMG
För ett år sedan tecknade jag 328Ci 00:a helförs inom 08. Priset var 6.000. Förra veckan fick jag den nya premien på drygt 9.000, ba satt du vet.
APPCON
MB CLS55AMG
Idag fick jag en offer från If på 19.000 Skattade SEK!!!!!
Mattan
LF ville inte ens försäkra min om jag inte tog en hemförsäkring hos dom oxå!!!!!!!!!! Imp.-97

Kollade upp en 328-98 på mig idag. En svensksåld. 10400:-/helår/helförs.. 22år i Växjö

/Johan
[CUL8ER]
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.