AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.300

Angel eyes till E32 1990?

Sida 1 av 2
sk
1.290
skalman

BMW 750 IA 1995
Hej

Funkar Angel eyes att montera på E32? :O0

Mvh
Skalman

Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
Testa sökfunktionen. Har skrivits kilometer om detta de senaste veckorna.

Bitte benutzen Sie die Suchfunktion.
sk
1.290
skalman

BMW 750 IA 1995
ok...

Missade tydligen detta, sökfunktion var ordet!

Danke!
Skalman

Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
Ingen orsak! Man lär sig något nytt varje dag, vet du. :)

Säg nån kille som sålde sådana satser här på bmw sidan....personligen tyckte jag det var för dyrt,men funka måste det väl göra om han säljer sådana....tror dom passade även till e34 & e30...
Svärd
Ska skriva ett par rader om hur jag gjort mina när de är helt klara! Väntar på högintensiva lysdiodrar bara!! Men jag har nog skrivit i någon tråd hur jag gått tillväga!

//Martin

GOTLAND har allt, förutom SALT!! Billiga BMW-reservdelar har vi också...
Svärd-Kan du säga någon kostnad när dina blir klara?..alltså jag menar att jag såg sådana till salu för 2199kr,dyrt tyckte jag...är dom dyra dom här lysdiodrarna?...
Svärd
Jag har betalt 80 kr/meter för plexistaven. Går åt ca 45 cm, sä knappt 40 kronor. Lysdiodrarna kostar 18.50 st och det behövs två per ring. Runt 60 kronor per ring alltså. Ska tilläga att diodrarna kostade 18.50 när jag beställde dem i November!!!! Lite lång leveranstid kan man tycka, men det spelar ingen större roll för mig.

Det som behövs sedan är lite kabel för inkoppling och ev något motstånd. Jag funderar fortfarande på hur jag ska koppla mina. Kanske lägga dem i serie med parkeringen...

//Martin

Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
Svärd:

Varifrån har du beställt dem?

Svärd
LaserOptronics (osäker på stavningen) heter firman. Sökte på nätet och hittade dem där!

//Martin

Svärd-Intresant projekt du håller på med,hoppas på en bild när allt är klart?...
Svärd
Självklart kommer det bilder och beskrivningar så fort det är klart!!

//Martin

FolkaaN
vad är angels eyes kan man få se nån bild me nån bmw som e stylad me sonna ?

BMW = The biggest the best, better then the rest
Svärd
Angel-Eyes kallas de ringar som glöder runt själva strålkastarna! Du har säkert sett det i BMWs reklam för fem-serien på TV!!

//Martin

FolkaaN
ja ha dom då fattar jag är det standard på nyare moddeller?

Svärd
Jag vet inte om det är standard eller tillbehör. De finns med i 5-seriens tillbehörskatalog för 2002 iallafall.

//Martin

FolkaaN
kk

Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
Det är standard på nyare E39:or (2001:or och framåt?) och på E65.

PJProPro-medlem
2.617
PJ
730d-2016
X2 M-Sport xDrive20d
Maserati QP Sport GTS

Skalman,
Klart att det gör ! Personligen tycker kjag att det inte är värt pengarna att sitta och snickra ihop det själv, när man kan får dem kompletta för €249. Funkar tex. glödtrådsvakten i check controlen tillsammans med dioder om man bygger själv?
Länk

Mvh. Patric

Länk
Svärd
PJ: (Antar att det var mej du skrev till) Det är ju det man är rädd för att den inte ska göra. Så då får man väl antagligen ta styrström från parkeringen och dra ett separat relä till ringarna, men då måste jag sätta dit en resistor och det var det jag ville slippa.

Nja, hade det inte gått att bygga dem själv hade jag aldrig änns funderat på att sätta dit dem. 2249:- kan man få mycket annat roligt för. Och skulle det nu inte bli snyggt med mina så är det ju en struntsumma jag har lagt ut på dem. Sen tycker jag det är kul att fixa lite småsaker själv så jag tycker helt klart det är värt pengarna...

//Martin

ba
963
bader
320i Touring -99
535xd Touring -16
Ser fram emot att se bilder. Har varit i funderingar själv att fixa, men jag tyckte att lysdioderna var hemskt dyra. (såg runt 100 kr styck eller så)
Skulle vara treligt att se hru du har gjort och hur resultatet blev och rekomenderade inköpsställen ;)

Hemma snickrat är alltid roligast :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.