|
|
|
|---|---|
Dino |
Jag har sänkt bilen med HR"s sänkningsats , men det konstiga är att ibland så se bilen relativt sänkt ut men ibland så tycker jag att den blir jätte hög helts plötsligt jag vet att det kan skillja på om marken är rak eller ej , men nu pratar jag om samma ställe "garage platsen" vad bror det på ?? M-MotorSport |
Dino |
nu kikade jag litte på E-46 bilderna i galleriet o jag tycker inte ens att den ser mer sänkt ut än andras som är original M-MotorSport |
|
Om du har kollat på min så har jag en ställbar sänkningsats från KW, och den ÄR sänkt. 75mm framme och 50mm bak som det står. I bland tycker jag oxå att den inte ser rigtigt sänkt ut, men så snart man jämför den med andra bilar (bmw bilar samma modell) så ser man at den ÄR sänkt. Det e bara det att man vänjar sig vid att se bilen som den är. Och till slut tycker man inte längre att den är så långt nere som den borde vara. Till nåt mer praktiskt. Olika höjd på din sänkning kan bero på bränslen i din tank. Full tank längre nere, tom tank högre uppe. Detta gäller dock bakpartiet. BMW..!! The rest is meanigless!! Länk |
|
ant |
StaliN: sänkt var ordet.. gillar looken på din bil skarpt. ========== Länk |
Dino |
Stallin , jag hade nog inte varit missnöjd om min hade sett ut så där som din gör , jag har tyvär ingen bild men min ser ut som original börjar fundera om de ens har bytt fjädrarna :) M-MotorSport |
|
Dino: vet du hur många mm dom ska sänka? |
|
|
Dino: Alla coupe'er har m-chassi (detta gäller iaf dk). Detta innebär att bilarna är sänkta med ungefär 20mm. Så om du köper en sänkningsats som sänker din bil 30mm betyder det att du i verkligheten får bilen sänkt med 10mm. Det gäller min bil oxå. Dem lovar 75mm framme och 60mm bak. Men detta gäller i fall man inte har m-chassi. Eftersom jag hade m-chassi blir sänkningen "enbart" 55/40. BMW..!! The rest is meanigless!! Länk |
|
Dino |
jag tror att de ska sänka 30-20 eller nåt sånt inte mer iallafall M-MotorSport |
Dino |
kommer det att se/blir lägra när jag sätter på 18" eller ? M-MotorSport |
|
Hade du M-chassie innan och sen köpte en sänksats på 20/30 så har du sänkt den med 10mm i en ända, den andra förblir osänkt. Om du inte ändrar omkretsen på hjulen så kommer den inte bli lägre, möjligtvis se bättre ut. Tyvärr.... |
|
Dino |
med andra ord så är det bara att byta ut sänkning satsen M-MotorSport |
Dino |
man känner sig litte sviken faktiskt , men tanke på att jag frågade en hel del om sänkning innan jag gjorde det , o då var det ingen som nämnde nånting om det , men men ,..... Stallin , vad har du för sänkning på din är den jobbigt att åka med ? kan du ha 18" tummare på ? M-MotorSport |
|
Jag har kört runt med 8,5x18" breyton magic et 40. Ingen problem.. Inte alls jobbig att åka runt i stan med.. Lite får man gunga i karossen men det e det värd.. BMW..!! The rest is meanigless!! Länk |
|
|
Ups.. glömda skriva att det e en KW-Gewindefahrwerk jag har. Ställbart.. BMW..!! The rest is meanigless!! Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.