|
|
|
|---|---|
| Jag bor i finland och ägde en 316 E36 -93 körd 22500km. Den var lite timmad med kam och avgassystem och sportluftfilter. Och så hade den 20högtalare och 3 förstärkare.När jag sålde bilen så tog jag bort försrärkarna och baslådan och gissa vad jag fick för den??? 10000€ Här kostar dom väl knappt nånting med den mätärställningen. För dom pengarna köpte jag en 540. Sjuka priser här i finland. | |
|
Jadu, det må jag säga! Whew! Det är något man kan fundera på, när man gnäller om bensinpriser och konstiga regler... att i samtliga våra grannländer är det när nog omöjligt att äga ett riktigt fullblod, om man inte är miljonär. Vi är lyckligt lottade som har så pass låga skatter och straffavgifter här i Sverige! Men det känns ju inte alltid så... ;) |
|
|
Finns det någon annonssajt som andvänds av Finländare ? Det borde väl gå att sälja sin bil till en Finländare, Dansk eller Norman, om nu priserna är låge i Sverige ? Nisse Länk |
|
|
Finns speciella regler för import i dessa länder, annars hade givetvis alla sålt sina bilar till dessa länder. /T.P. Länk |
|
|
Skegrie, Danmark, Norge och Finland har skyhöga skatter på import av begagnade bilar....därav att det inte bara är att sälja rakt upp och ned till dem och att båda tjänar på det... /Simon |
|
|
simon_en & Skegrie: Skatterna har sjunkit ordentligt i Finland den sista tiden, både på hojar och bilar. Så nu lönar det sig åtminstone lite att köpa bil från Sverige eller Tyskland om man bor i Finland. Det är också många som gör det. Skatterna kommer hoppeligen snart att sjunka ännu mer, så snart kan det börja löna sig på allvar för svenskar att sälja till Finland. Skegire: Följande adresser är till biltorg som ses av massor med folk dagligen. Dessutom är det gratis att lägga in en annons. Länk Länk Länk (BTCF BBS = annonsforumet) Liten ordpralör =) kauppatori - annonsställe myydään - säljes jätä ilmoitus - lägga in en annons rekisteröidy - registrera sig käyttäjätunnus - användarnamn salasana - password mvh ///Jonas BMW Club Finland #2046 Länk |
|
|
Skatten har sjunkit på import bilar den jag har nu 540i touring va skatten 32000€!!!!! men sen kom den nya lagen så nu är det bara 16000€!!! BILLIGT VA?? Så jag kör svenskregistrerat och är bosat i sverige. |
|
|
Boooze: Tackar för infon. Lär nog behöva en tolk om jag ska fixa det :-l Nisse Länk |
|
|
Dan Banan: är det så att det är lagligt att köra på finsk brännolja i sverige? Det kan det juh bara inte vara... *lite okunnig* I Finland kan man få i princip hur mycket som helst i böter om snuten får fast en med brännolja i tanken... ///Jonas BMW Club Finland #2046 Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.