|
|
|
|---|---|
|
Någon som vet om man kan testa tändspolarna och se om dom är ok på en 525i -94 Totte | |
|
Det skulle jag gärna oxå vilja veta. M.v.h. Reine. |
|
|
Hej p911. Börja med att ta bort kopplingarna till spolarna och kolla så att det finns spänning där, mellan 15 och jord med tändningen på. Sen kan du mäta mellan 1 och 15 på spolen med en ohm meter och då ska du ha mellan 0,4-0.8 ohm, det är de 2 yttre stiften. MVH Tony |
|
|
Tack för hjälpen! Mätte spolarna som du förklarade verkade ok men har ett lustigt fel ändå motorn tappar orken ungefär som att den inte tänder på alla cylindrar någon ide om vad det kan vara? Totte |
|
|
Har skrivit detta förr: Hade problem med min 325i -92, den gick dåligt när motorn var varm. Vid fullgas på låga varv så hostade den och gjorde avgasknallar, på tomgång så puffade det lite ibland. Hade bilen inne hos BMW som kopplade upp den mot datorn och den visade inget fel (mätte med oscilloskop på spolarna). jag plockade ur alla 6 och mätte med en multimeter, samma motstånd i alla etc, inga skillnader. MEN; när vi släckte ner i garaget så såg vi att det var överslag vid en tändspole mot chassit. Beställde en ny och bytte, lite bättre men ändå gick bilen lika dåligt. Kollade igen och nu var det överslag vid en annan spole. Hmmm, köpte en ny till och bytte men det hjälpte inte för nu gnistrade det vid 2 andra!!! Testade att byta fram och tillbaka men motorn gick bra efter att jag bytt 4 stycken. Det gick alltså INTE att mäta fram något fel på de tändspolarna. Mvh Patrik |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.