AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
333

Excentriska bakvagnsbussningar?

Pu
225
Puppe
M535-86 m106
Jag undrar om BMW M5 e28 har excentriska bakvagnsbussningar orginal? för det finns att köpa orginal excentriska bakvagnsbussningar från BMW men är det M5´s bussnigar man ska ha! Är det någon som har artikelnummer på dessa delar! frågade den lokala BMW handeln men de visste inte om det finns dessa bussningar?
Paap Reeder
Hej!
Jo till Din -82:a kan Du trycka i excentriska.
33 32 9 058 824.
Åk först och gör en 4-hjulsmätning så att Du sedan kan ställa in ungefär rätt siffra på bussningen.
Mina står i läge 6 vilket gav en toe-ín på ca 1,5.
MVH /// Paap R
Pu
225
Puppe
M535-86 m106
Är jätte tacksam för det svaret!
Paap Reeder
Hej!
Kollade ytterligare en gång i min servjournal.
VB ställde jag i läge 6 vilket inte gav tillräcklig toe-in. Ställde sedan HB i läge max (9) och pressade om även VB till läge max.
Det var då det blev OK med Toe-in bak.
Annars spårar hon väldigt....."svänger med baken i hjulspåren som en brunstig tax."
Är litet osäker på mitt resdelsnummer som jag angav. Hittar inte BMW- kvittot.
33 32 9 061 946 hittade jag däremot ett kvitto på men det är nog de vanliga std "o-exentriska" som jag satte på de inre bussningarna.
Notera att man även kan justera camber ngt om man inte behöver anv maxläget. Beroende på om man tar excentern upp eller ner.
MVH /// Paap R
Visa användare
1.894
Wrath
518i -85
vart exakt sitter dom där bussningarna? kan man bara inte svetsa om kräningshämmarna bak ? typ flytta dom en bit in/ut ?
för vänster bak har rostat av såg jag , eller gått av , av nån smäll eller nåt... så om man svetsar dit den igen kanske man ska skära lös den andra och flytta dom lika längd eller är det en dum i´de ?

/Mvh Göran
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.