|
|
|
|---|---|
| hur går man till på smidigaste sättet om man vill sälja sin bil fast man har lån på den? | |
FolkaaN |
gör upp me dom du lånat pengarna av och betala tillbaka allting när du fått pengarna för bilen Man ska ha BMW |
| eller kan man inte bara ha kvar pengarna man säljer bilen för å köpa en ny bil,alltså fortsätta betala av lånet...lr måste banken ha reda på om man köper en ny bil? | |
|
Tror att Jackass menar bilfinans, d v s man tar ett lån via handlaren där man köper bilen - ett köp där bilen i sig står för säkerheten. Ett billån i banken är som vilket annat lån som helst - har du väl fått lånet beviljat är det upp till dig hur och när du säljer bilen du lånat till. |
|
|
Har du lån med bilen som säkerhet så måste du lösa det INNAN ni gör ägarbyte. Har du däremot ett blancolån (ingen säkerhet) så är det bara att sälja bilen och fortsätta att betala av som vanligt. /T.P. Länk |
|
| precis. bilfinans gäller det. Men så det skulle kunna gå om jag säger till finans att jag säljer bilen o sen betalar av resterande av själva lånet till dem. Sen behåller resten av vad det blir över av det? För då måste allt gå rätt fort om man vill göra ett ägarbyte däremellan också. | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Om du har ett privatlån på bank så gör du vad du vill istort sett. Men har du lån via en bilfirma måste du meddela dom om att du tänker sälja bilen och omedelbart betala in restskulden. Annars kommer bilfinansbolaget att kräva betalning av köparen av lånet med omedelbar inbetalning. Därför ar det jätteviktigt att köparen är medveten hur det är ställt med restskulder osv . Bra funktion "sök inlägg" MVH Hasso Länk |
| ok så jag ska tala om det för bilhandlaren OCH finansbolaget att jag vill sälja bilen? och jo ägarbytet sker ju först efter avklarat med finans =) | |
|
Du behöver inte meddela firman där du köpt bilen, det räcker med finansbolaget och den som ska köpa den. /T.P. Länk |
|
|
Man kan gå tillsammans till banken/posten och betala lånet vid sälj tillfället. Då ser köparen att lånet är löst.. Annars kan det bli otrevligt för köparen.. om du ej kan betala så kan finans bolaget ta tillbaka bilen. /Jimmy Länk |
|
| ok tackar så mycket =) | |
|
Det smartaste är att köparen betalar in restskulden direkt till finansbolaget så finns det ingen risk att han blir lurad. /T.P. Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.