AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
322

AVSTÄLLDHETS FÖRSÄKRING

Visa användare
131
MACKILLER666
AlpinaB10 3,5-90
Nr:319
Jag har lyckats köra "glida" in i en betongpelare utanför garaget när jag skulle köra in bilen igen...Vänster framskärm+huv åt helvete...
Garaget är på inhängnat område men ändå gäller INTE försäkringen för att bilen fördes fram med egen motor...
DETTA ÄR INTE SAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAANNNNNNNNT!!!!
Varför bryr man sig att teckna försäkringar???
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Så är det...
Otur
Därför är det så otroligt viktigt att man kontrollerar villkoren på försäkringar.
Avställningsförsäkringen är en väldigt billig försäkring mot skadegörelse och stöld.
Sen får man låta bli att använda bilen om den är avställd, så är det bara. Man kan ju inte ha den avställd mot en VÄLDIGT låg premie och sedan tro att man får vagnskadeersättning vid olycka där man kört fordonet.
Tråkigt men trots allt rätt.
Stackare, lider med dig. Försäkringsbolagen kan dra åt heeeelve**e!

Aldrig mer försökring, försäkrar hos mig själv= inga självrisker, inget strul!
Visa användare
131
MACKILLER666
AlpinaB10 3,5-90
LIVET ÄR TUNGT...efter en plåt-knycklare
Men det börjar lösa sig när man kollar runt och hittar en massa snälla-hjälpsamma människor!Nu ska jag bara hitta huv och vänster framskärm till min e34!
Vad är kraven när man ska entusiast försäkra sin Alpina bil???
Vart tog skadan mer exakt på bilen?

Micke.. Länk
Visa användare
131
MACKILLER666
AlpinaB10 3,5-90
Skadan blev i mitten på vänster framskärm och "upp" på huven, lite svårt att förklara men hoppas att de går att förstå.
Vad tänkte du då?
Har fått tag i grejer hos European Car Parts, hoppas bara att det är fina delar.Sen måste jag lösa transporten till Umeå!
Hmmm ingen som kör lastbil förbi göteborg till umeå??? 8)
Kan betala en slant helt klart...

Allt gott/
Markus
Umeå
Hur mycket jobb det var o få bilen i ordning.
Verkar som man får rikta lite på balken under skärmen med, efter som skadan gått upp på huven också.
Av den anledningen undrade jag.
Från Gtg till Umeå?? Ställ av bilen i Norrköping en vecka och kör den sedan själv till Umeå.
Visa användare
131
MACKILLER666
AlpinaB10 3,5-90
Hmmm, hehehe.Tror det blev lite missförstånd...Ska få hjälp med rep av Lernia, måste bara fixa fram delarna först så dom kan passa in dom.
Bilen är i Umeå men ska köpa delarna från European Car Parts i Vara utanför Göteborg, måste bara fixa transport.Dom skulle ha rätt mycket för att skicka dom åt mig.
Kollade upp Entusiast-försäkring och det verkar va nåt för mig, ska ansöka om det närmare sommaren.

PS Micke-läste ditt mail på jobbet imorse, ringer ang dekaler i e.m eller imorron, du jobbar väl oxå?

Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
För att entusiastförsäkra så skall du ha en annan bruksbil, bilen skall förvaras i garage med max 4st bilar, du får ej använda bilen till och från arbetet, max 500mil/år + lite brandsläckare och annat.
Billigt blir det iaf.
Visa användare
131
MACKILLER666
AlpinaB10 3,5-90
Jooo, har bil för jobbresor-barn&hund 8) så det är ju jätte lovande men måste fixa garage biten.Körde drygt 500mil ifjol men hade inte bilen så länge då, undrar om det finns för 1000mil?Jag ska kontakta nåt bolag för villkor m.m
Nån som har haft bra kontakt/tips på bolag???Synd att det skiljer så mycket på VEM på bolaget man pratar med, vissa kan va hjälpsam som faan men vissa bara HELT ointresserad...
Uppskattar tips&råd inom denna fråga, ska ta kontakt med länsförsäkringar i e.m

Allt gott/
Markus
Umeå
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Det finns ju en variant via BMWCS där man iof måste ha varit medlem i ett år, men kanske något för nästa år. kolla BMWCS´s hemsida där finns info.
Hubbe325
Det är samma försäkring genom BMWCS, fast man går vi klubben istället.

Micke.. Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.