|
|
|
|---|---|
|
Hej ! Igår när jag smiskade 320´n så skramlade det till :-( Ut för 5st fläktblad, varav ett gick in i kylaren. Anledningen till detta haveri är en uppsliten vattenpump, dåliga lager resulterade i vibrationer som knäckte fläktbladen. Någon som vet vad en ny vatten pump och fläkt kostar ? Till en 320iC -93. Nisse Länk | |
|
Vattenpump från www.motornord.se (11 51 7 503 884) 535:- Vet ej vad nya fläktblad kostar men troligtvis inte mycket. Har du kollat så inte lagrena i fläktkopplingen e kassa också? Ger samma problem med vibrerande fläkt som med kass vattenpump. Fläktkoppling från www.motornord.se (11 52 1 719 269) 1.300:- Mvh Oscar |
|
|
Fläktkopplingen känns OK. Försöker få tag på reservdels killen på Försenade i Malmö = omöjligt. Det kostar ingen förmögenhet iallafall. Tackar :-) Lite synd på kylaren, den var bara 7 månader gammal. 1500:- i sjön:-( Nisse Länk |
|
|
Det var tråkigt att höra att din bil inte ville plågas, Skegrie. Nu får du betala eftersom bilen inte har några pengar. Kanske dags att köra hänsynsfullt i fortsättningen? Själv kör jag lugnt, men inte långsamt, och jag har inte bytt mer än slutsteg klimatautomatik, bromsskivor fram, klossar fram en gång och klossar bak en gång, på 21000 mil. Och du, vattenpump är ett ord. Man skriver inte vatten pump. Jämför: en sjuk sköterska, och en sjuksköterska. Det är liksom litet skillnad. MVH Harry |
|
| Och vad är det som säger att han inte kör lugnt, snabbt och hänsynsfullt? Däremot kanske det är dags att DU blir lite hänsynfullare i dina inlägg! Särskrivningar kan du diskutera på skrivihop.nu. | |
|
Harry2 ? Vem är du och vad vill du ? Har du problem ?? Nisse Länk |
|
|
Harry2: Kollade igenom några av dom trådar som du deltagit i, och du bidrar inte med ett skit. Det enda du du verkar kunna någelunda är korrekturläsning ( ett ord ), är du svensklärare eller. Det finns nog något stavningsforum ( ett ord ) som du kan deltaga i istället, för här verkar du bara vara med för att irritera, och sådan skit tror jag att vi klarar oss utan !! Nisse Länk |
|
|
Nu var du väl litet dum, Skegrie. Några bra tips har jag nog bidragit med. Jag har ju skruvat BMW sedan 1963 och gör det fortfarande. På 40 år samlar man på sig en hel del erfarenhet. All erfarenhet i världen kan dock inte ersätta teoretiska kunskaper. Därför har min verkstad investerat stora pengar i verkstadslitteratur. Den som tillverkar bilen vet sannolikt mest om den. Ett problem, som var vanligare förr, var att det vid översättning från tyska och engelska blev fel i den svenska upplagan av diverse verkstadshandböcker. Ibland var det omöjligt att tolka vad författaren egentligen menade. Därför tycker jag att det är viktigt att skriva korrekt svenska. Det är emellertid ingen stor grej. Jag ber om ursäkt om du kände dig sårad. I mitt arbete stöter jag på oerhört misshandlade bilar. Jag blir ibland förbannad på folk som tror att man kan behandla bilar hur som helst. En BMW är ett precisionsinstrument och skall behandlas som ett sådant, enligt min åsikt. Samtidigt tjänar jag ju pengar på nedkörda bilar, Det är roligare att tjäna pengar på välvårdade bilar. Jag tar mig friheten att försöka svara på dina frågor i fortsättningen om dom handlar om något jag vet att jag är bra på, eller som jag kan kolla upp i mina böcker. Hoppas att allt fixade sig. MVH Harry |
|
|
Mmmm, allt har nu fixat sig på bilsidan och den går som en klocka igen. Jag förstår inte riktigt vart du vill komma med dina inlägg om stavning och moralkakor om hur man får en bil att hålla länge. Men som du säger är det din åsikt, dvs inget jag behöver hålla med dig om eller i. Vad ville du egentligen åstakomma med ditt första inlägg ? När man läser det så verkar det som att du dels är skadeglad och dels försöker pracka på mig dina värdeingar och din livsstil !! Det gillar inte jag, jag är gammal nog att bestämma själv och lär mig fortfarande av mina misstag ( vilket jag för övrigt anser är bästa sättet att lära sig något på ). Tänkte först låta detta rinna ut i sanden men retar mig nått så förbannat på att du låter så redig och msserchmittig ( den bjuder jag på ), att jag inte kan låta bli att undra vad som rör sig i skallen på dig. Förklara för mig och alla andra ( jag är inte den enda som retar sig på dina skrivelser ) vad du menar eller vill åstakomma med ditt första inlägg i denna tråd. Nisse Länk |
|
|
ps: Vem behöver vekstadslitteratur när det finns ett BMW Power forum fullt med folk, som redan gjort alla misstag ? Nisse Länk |
|
|
Jag ville inte åstadkomma något speciellt med mitt inlägg. Som jag skrev i förra inlägget kan jag bli förbannad över att folk plågar sina bilar, även om jag lever på att dom gör det. Jag reagerade förmodligen på ordet smiska och såg för mig en övervarvad och misshandlad motor. Jag kan försäkra dig att jag inte är det minsta skadeglad, och självklart har du rätt att leva som du vill. Jag håller också med dig om att inlägget blev dumt formulerat. Men jag har bett dig om ursäkt och jag hoppas du accepterar den. MVH Harry |
|
|
Skegrie, Om man inte har laptop kan det vara lite lättare att ha med en bok till bilen när man skall reparera den plus att det ofta är bilder som gör att det underlättar reparationen ytterligare. Låter ganska användbart i mina öron iallafall. PS. Titta i denna tråd: Länk |
|
|
Harry2 NU har du bett om ursäkt. Den accepteras, du är förlåten. Ha en bra dag Nisse Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.