|
|
|
|---|---|
|
Jag tänkte piffa upp utseendet på mn E39:a lite. Jag har fått tag i en sats med Angeleyes i Tyskland. Satsen innehåller 4 ringar samt de optiska originalkablarna. Jag har läst mig fram här på forumet och kommit fram till att 10W halogenlampa sitter original som ljuskälla men finns det någon hållare till den som passar med den optiska kabeln eller får man göra en egen lösning? Någon som vet? | |
BIMMER |
va fick du ge för en sån sats i Tyskland??? |
| Gav 1200kr inkl frakt på Länk för Hella original. En veckas leveranstid efter betalning. Inga NFS-takter där inte! Enda problemet är att de kräver förskottsbetalning till utlandet. Känns ju lite obehagligt men i detta fall gick det bra. | |
|
Får nog bli en egen lösning, original sitter själva hållaren där ljusledarna slutar i själva lamphuset. Lampan är helt riktigt en 10W halogen med tillhörande liten reflektor. Rätt noga med positioneringen osv för att det skall bli riktigt bra. Men allt går ju, skulle tro att du kan hitta små 12V 10W halogener med integrerad reflektor hos IKEA eller någon välsorterad stormarknad med lampor i sortimentet. Dessa lampor börjar bli vanliga i diverse småspottar, de blir dock rätt varma så använd en lite metallbox för monteringen. Epoxilim bör funka för fixering och anslutningen (två pinnar) kan lösas genom att skära ut metalldelen ur en vanlig liten kopplingsplint (sockerbit) och skruva fast på pinne och kabel. Lite krympslang skadar inte över varje anslutning, den bör tåla värmen. FP |
|
|
Hur gick du tillväga när du skulle beställa därifrån kan ingen tyska utförlig beskriving tack ! Mvh/ Daniel |
|
|
Tack för tipset Folke! Flayer : Det är bara att registrera sig som användare och sedan klicka sig fram tills allt ligger i varukorgen. När beställningen är klar väntar du på en orderbekräftelse via mail. I bekräftelsen står det totalsumman i Euro samt ett tyskt bankkontonummer. Gör sedan en överföring av summan till det tyska kontot(smidigast genom internetbanken). Det tar ca en vecka innan överföringen är genomförd. Ordergången följer du via automatiska mail så fort orderstatus ändras. Lycka till! |
|
|
Danke schön !!! Mvh/ Daniel |
|
|
Någon som vet om det fungerar att montera dessa ringar på en Z3? Du har inga bilder på hur du monterat det hela? /Richard By Z3MPOWER |
|
|
"Matte 328" Det finns inget artikelnr du kan dela med dig om det är Hella orginal? Jag hadde tängt att höra med en polare som jobbar på KG om han kan få fram några där. M5 TOURING DEN SNABBA HUNDBILEN Såld :( Nybliven 750i E38 ägare :) |
|
|
Matte328: Tror den här länken innehåller lite intressant läsning. Länk Mvh / Malte |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.