AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
454

FM modulator

ph
900
phiber
320 E30 cab-91
Var hittar jag en sådan i sthlm för bra peng (500kr) ?

För den som inte vet var det är så är det för att få in ex. ljudet från dvdspelaren till en huvudenhet som inte har AUX in . Ljudet kommer då in via radion .

tacksam för svar

MVH TONY ///M3
MJ
86
MJ
328i Touring -13
Backe har:
Länk

//MJ
ph
900
phiber
320 E30 cab-91
har hittat både hos MDS och backe , men söker ett billigare alt. då detta endast är en temporär lösning till sommaren !

MVH TONY ///M3
Visa användare
131
Jonas.N
316i -90
Länk

Mycket enkel att koppla in och fungarar bra.

Mvh Jonas.N
/////Alpine MTX Macrom NRG Arizona-Eagle
ph
900
phiber
320 E30 cab-91
TACK FÖR SVAR , men vill ha den lite dolt monterad (grymt ful den där ;-) )

MVH TONY ///M3
ph
900
phiber
320 E30 cab-91
köper en hos importlagret.com (520 spänn) hem till brevlådan !

Tack för svaren !

MVH TONY ///M3
ph
900
phiber
320 E30 cab-91
HMMMM... blir inte en från importlagret.com

då denna var en grymt ful historia som skulle sitta i cigg urtaget "med begränsat ljud" ....precis en sådan som jonas föreslog

fler tips önskas

MVH TONY ///M3
Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
phiber:

Jag har en sådan på lager också. Tror att det är exakt en sådan som Jonas visade. 390 pix + frakt (säg en femtilapp). Så fixar jag så du har den på fredag eller måndag.
Det är då ingen jag har använt utan det ligger på lager hos oss på jobbet. Har sålt sådana för ett tag sedan.
Kan skicka den mot postförskott (avgift ingår).

Bitte benutzen Sie die Suchfunktion.
Funderar på den där FM-pluggen att stoppa i cigguttaget. Är det stereosändning, dvs med pilottonssystemet och det hela? Om inte så är det ju inte så skoj med mono från CD:n eller MD:n. En "bieffekt" är att man kan spela lite för grannskapet också om de ställer in samma frekvens på sin radio. En annan bieffekt är att det förmodligen är olagligt, dvs klassas som sändare på FM-rundradiobandet. Men på en skala så...
Jag har testat lite liknande lösningar för HF-kit till telefoner genom åren, problemet är att när man är ute och kör så kommer man rätt som det är till en plats där frekvensen tas över av nån betydligt starkare lokalsändare och så får man söka efter ev. ledig ny kanal på radion, börjar bli lite trångt på FM-bandet nu för tiden.

FP
ph
900
phiber
320 E30 cab-91
folke ! det är MONO och vad jag har förståt så är det flesta fm-modulatorer det.

känner till att det är olagligt att sända , men dok. så tror jag att det är så dålig sändar effekt .

Modulen ligger på ett väldigt lågt band 88,1-90,1 där inte mycket annat finns . Men gör det det så får man blädra upp till nästa . (är nog inget stort problem)

MVH TONY ///M3
De flesta billigare modulatorer jobbar i mono. Att störa ut någon rundradiosändare lär du väl inte göra med de futtiga milliwatt som modulatorn sänder med =)

----
Länk
ph
900
phiber
320 E30 cab-91
joakim vad folke/jag menar är att radiosändaren(lokal radion) stör ut ens egna fm-modulator inte tvärtom !

MVH TONY ///M3
Det är milliwatt, visst. Men i t.ex ytterområdet på en rundradiosändares täckning är det inte så svårt att släcka ut mottagningen på en mottagare med denna typ av utrustning.
Så det går att glida upp bredvid en bil som lyssnar t.ex på 89,5 och om man själv ställer in samma frekvens på pluggen så tar man över sändningen.
Och omvänt, när man kommer närmare en rundradiosändare så tar denna över pluggens frekvens, och man måste söka ny plats osv.

FP
Okej då, var visst lite trött =)

Jag jobbar med bland annat komradio så visst är jag väl medveten om att du lätt bli störd av rundradiosändare. FM-modulatorer ger sällan bra resultat, p.g.a. störningar, dålig dynamik, avlyssningsrisk mm mm.

Om man prompt skall använda en så rekomenderas en med kabel till stereon, inte nån minisändare att sätta i cig-uttaget.

// Joakim

----
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.