AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Import
718

Kan man lita på säljare man inte känner?

Ma
91
Maco
525iT-04 E61
Hej alla! Har haft kontakt med en importfirma, söker nämligen en 328ci! Har pratat via telefon med en säljare, och han verkade helt ok. Tex 1 års garanti på motor, elektronik osv. Han sa att jag bara skulle skriva detaljerna till honom( utrustning osv), och han skulle fixa bilen, även om det skulle ta tid! Men man ä som man är, klart man tvekar, även om han sa att jag kunde välja att inte köpa bilen när den väl var i sverige. Har ni nårga goda råd?
Vem står som importör för bilen när den hämtas hit? Firman i fråga är Europabil i GBG, och jag måste säga att killen som kontaktade mig verkade vara väldigt seriös och proffsig.
Kan man M-testa bilen här i sverige innan man bestämmer sig för att köpa den? Vet att det är många frågor......LOL
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Om du får välja om du vill ha bilen när den har kommit hit så borde det ju inte vara några problem att få göra ett M-test.
Säljaren verkar ju seriös men du känner som sagt inte honom och bör därför inte lita blint på honom.
Beträffande garantierna, fråga om de garanterar mätarställningen också.
Visa användare
167
HES
CLK -03
Kan varmt rekomendera Europabil. Köpte själv min förra Bmw genom dom.
Ma
91
Maco
525iT-04 E61
Tack för svaren!
Ma
91
Maco
525iT-04 E61
Har kontaktat europabil och lagt en beställning...hoppas det går bra! Är det något som man absolut måste tänka på?
Europabil är seriösa. Jag har köpt en bil via dem och det hela gick mycket bra.

Efter att ha fått hem bilen till Sverige visade det sig finnas några skönhetsfläckar på bilen. Europabil åtog sig dock reparationerna utan minsta protester.
Ma
91
Maco
525iT-04 E61
Låter väldigt bra! hoppas allt går fint....har verkligen längtat...LOL
M.
52
M.Power
BMW 328iAM Cabriolet -96
FULL M3 OPTIK
Har Europabil i GBG någon hemsida?
Eller kanske ett email så man kan kontakta dem?

Skulle verkligen uppskatta det!!
Tack på förhand :)
Ma
91
Maco
525iT-04 E61
www.europabil.se......
ph
900
phiber
320 E30 cab-91
"maco" hur gick det med ditt bil köp ?

///MVH TONY
Ma
91
Maco
525iT-04 E61
Har köpt en 328ci-99. Grymt nöjd!!
Gr
9
Grovsnus
325i -01
Har importerat av europabil och måste säga att man får vara lite försiktig med vad de säger. De påstår att de kollar upp så att bilen är i finfint skick mm innan de går vidare och tar hem den till sverige. Min erfarenhet är att den här kollen är högst en timme lång, och att många fel trillar igenom kontrollen. Kort sagt, när ni ser bilen för första gången: kolla allt själv, för det har inte europabil gjort....
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.