AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
453

fyrtaktar vid 5000 varv

m3
15
m3 chefen
M3
cabrio 96

Har en m3 3,2 cab 96,,,bilen fyrtaktar vid 4000-5000 varv ,har testat att byta tändspolar,,men gjorde ingen skillnad..Har någon tidigare erfarenh...Tack på förhand

Visa användare
363
MMM
M5 E39
530 E34
Hehe, jag hoppas att den fyrtaktar även vid 4000-5000r/m. Jag antar att du menar att den går på fyra cylindrar vid de varvtal som du nämner. Det KAN vara så att den inte får den såppa som den behöver. Kolla först om bränslefiltret är bytt nyligen sen kan man felsöka vidare. Är det vid stillastående varvande eller är det vid jämn gas på motorväg eller båda delarna? Låter som att någonting inte hinner med. Signalgivare till tändning, databox, mm.
Axel
Ja för tvåtaktar den har du allvarliga problem.Pröva tändspolarna
MVH Axel

Bromsen är fartens värsta fiende.
m3
15
m3 chefen
M3
cabrio 96

Tja jag bytte bränsle filtret för ungefär 400mil sen....det så att kör du jämnt upp 5000 varv så år det ingen fara men,,,men trampar du fullt det är då det börjar att fyrtakta....

m3
15
m3 chefen
M3
cabrio 96

jag har provat att byta alla tändspolar men det var likadant....tänkte byta stift igen

Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Menar du att den går på fyra cylindrar? Fyrtaktar hoppas jag att den gör om man säger så.. :)

Bluddrar, misständer den?
Har du kopplat upp den mot dator (på verkstad) och kollat ev. felmeddelande?

"Besvikelsen över dålig kvalitet, varar längre än belåtenheten med ett lägre pris"

m3
15
m3 chefen
M3
cabrio 96

tjena jag bytte stift Å nu funkar det igen,,,,,var förmodligen.ett eller flera som va dåliga...

Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Härligt!
Alltid skönt när det är mindre fel som intekostar skjortan och halva armen att laga.
:-)
Ja
35
Jac
E36 320i Coupé -92
Sterligsilber
Har en fråga.. hur märker man att ens bil inte går på alla cylindrar?
Är det något man kan kolla själv, eller måste man mäta med något instrument?
Jac: Det märker du! Låter inte alls som vanligt, mycket tröttare, drar mer soppa....... Men framför allt ljudet, det går inte att missa.

Mvh
Patrik
//
584
///Misano
520d Touring M-sport -18
M5 -89
Hade samma broblem med min M5:a i början. Upp till 6000 rpm gick den fint, sedan var det som att varvstoppet gick in, den ville inte varva mer. Satte i en ny uppsättning stift, och nu funkar det som det ska.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.