AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
3.068

Skandicar HB, Landvetter?

grrR600
Hej, någon som känner till detta företag och kan tala om ifall dom är seriösa/säljer vettiga bilar samt var det liggar? Finns ingen adress eller karta på deras hemsida!!

Länk

Mvh
Carl
Visa användare
159
StaliN
330ci- 01
X5 3.0iA lev. kring aug03.
det står under varje annons att dem importerar f.d. tjänstebilar från bmw. Generellt uppfattar jag en tjänstebilägare som en oseriös bilägare (det finns alltid undentag).. Men jag tycker inte att dem respekterar/behandlar bilarna som bilarna förtjänar..

BMW..!! The rest is meanigless!!

Länk
Att tjänstebilsägare generellt skulle vara oseriösa är väl att ta i. Bilen är garanterat fullservad och alla fel som eventuellt uppstått har garanterat blivit ordnade på märkesverkstad. Många får köpa loss bilen, vilket leder till att man sköter den som sin egen. Om man ska använda bilen i tjänsten så vill man väl att den ska se fin ut.

/T.P.
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Tror nog inte att det går att kategorisera ägare till tjänstebilar som oseriösa. Finns säkert vissa som bryr sig mindre om bilen än om de hade köpt den men det går säkert att hitta personer som köper nya bilar och sedan missköter dessa också.

Möjliga fördelar med en tjänstebil:
* Bilen går i tjänsten och då rör det sig ofta om landsvägs/motorvägsmil.
* Företaget betalar service, tvätt, underhåll så brukaren har inget att vinna på att snåla med detta.
* Ofta säljs de pga att ny tjänstebil ska införskaffas och inte pga att den gamla är dålig.

I Tyskland finns även många bilar till salu som köpts av anställda på BMW, Audi, VW, etc till ett fömånligt pris och som dom sedan säljer. Jag tror dom får köpa max en bil om året och kan sedan göra sig en nätt förtjänst när dom säljs och vad jag förstått så rör det sig ofta om mycket välskötta bilar.

BMWCS #5157
Länk
Visa användare
4.705
J.L
BMW M2-24
Jag vet vem som äger/driver skandicars, och jag uppfattar företaget som mycket seriöst. Bilarna kommer ju från BMW återförsäljare i Tyskland, och detta borgar ju för garanterad mätarställning osv. Och fd. tjänstebilar brukar ju som regel vara mycket välservade. Att det finns många tjänstebilsägare i Sverige som inte bryr sig om sina bilar innebär ju inte automatiskt att det är samma sak i Tyskland.

BMW 7er-Burnouts is for wannabees!

BMW CS #5139
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
De fd leasing/tjänstebilar E39 som en annonsör på börsen från Örebro plockar hem verkar vara i ypperligt skick det jag sett.
Kanske inte de allra mest välutrustade men absolut inte snikversioner heller
Så inte verkar den bilkategorin vara dåligt skötta, visst finns det undantag, men de bilarna tas förhoppningsvis inte hit av seriösa importörer. Och det finns ju massor att välja på vid en generationsväxling på leasingbilar, så varför välja de som är sämst .

Bra funktion "sök inlägg"

MVH Hasso
Länk

Visa användare
2.049
wolv
330it -02
Varning!
Bilarna Skandicar säljer är möjligen fina. Men den person som äger "företaget" är ytterst oseriös. Trevlig och inställsam, men det är också allt. Affärerna bedrivs numera från Spanien och anledningen till detta kan man ju spekulera i om man känner för det....
Namnet på ägaren kan man kanske lista ut genom att läsa nästa rad.
Ägaren drev tidigare Stefan Bolund Automobil AB. Det företaget finns inte längre och har 3 st anmälningar mot sig hos Allmänna reklamationsnämnden. Samma företag finns representerad på Råd och Röns svarta lista. Dessutom: något bolag med namnet Skandicar existerar inte enligt PRV.
Företaget drivs, enligt vad jag förstått, endast av denne enda person och varningen för företaget i fråga omfattar bara företaget i sitt nuvarande tillstånd.

Anledningen till att jag vet allt detta är att jag var helt överens om en affär med denna säljare och då började jag kolla upp vad det är för en filur och det visar sig att han är superskojjare. Inte kul att upptäcka detta när man trodde att man gjort en bra överenskommelse och lagt ner en massa tid.

OBS!! Tidigare delägare/aktiva i företaget är vad jag förstår seriösa och ska inte blandas ihop med denna tunga kritik!

Visa användare
1.424
Patrik_N
[E91] 325iT -06
Wolv: ajdå, det låter inte alls bra det.
F.ö. hade jag varit ytterst skeptisk till ett företag som inte har en adress... o telefonen lär väl vara en mobil med oreggat kontantkort i sann bilskojar-anda...

Mvh
Patrik - superskeptisk tills motsatsen bevisats :)

___
Touringklubben: Länk
Visa användare
2.049
wolv
330it -02
Patrik:
Javisst är det surt. Trodde att allt var klart med en bra bil nu innan vintern börjar på allvar, men icke... Det som är bra med det hela är att, förutom att jag bränt lite onödig tid, ingen skada är skedd och att denna varning kanske kan få några att undvika problem genom att ge sig in i affärer med Skandicar.

Eivind, den adressen gäller inte längre då han emigrerat till Spanien.

Jaja....som jag skrev till honom i mitt sista mail: "Om
det är så här du alltid behandlar dina kunder så förstår jag varför du bosatt dig i Spanien."

:)

Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Skojare eller inte det är väl ändå bilens skick och dokumentation
som är det viktigaste vid ett bilköp.
Visa mig en "ärlig" bilhandlare :)) finns bättre och sämre, men "hästhandlare" är dom allihopa.
Och nån köper ju bilar oavsett handlaren annars skulle dom inte hålla på.

///MVH Hasso
Länk
Visa användare
2.049
wolv
330it -02
Jo, det har du rätt i hasso. Bilens skick och dokumentation är prio 1.
Det var så jag resonerade också när jag började ana lite ugglor i mossen hos handlaren som sådan. Men han är oseriös så tillvida att han inte står för vad han säger. Han gick inte att få tag på och hörde inte av sig när han lovat etc. Vill man försäkra sig om att man har de garantier som man åtnjuter genom att köpa bil av en handlare så är även handlaren historik viktig.

Jag var också nära att göra affär med Stefan Bolund. Men även jag anade ugglor i mossen, Han missade att ringa mig pga att det var influensa, semester i Spanien, kreditkort som krånglade mm.
Men jag hoppade av affären ganska tidigt och åkte själv ner till Tyskland och köpte en bil.

Visa användare
2.049
wolv
330it -02
Jönsson:
Jo, jag har hört dem alla...borttappad telefon, mycket att göra med flytten i spanien, strul med banker i spanien etc.

:)

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.