AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
500

Mp3 stereo

holmis54
Är det någon som har en mp3 stereo i bilen?
Skall köpa en ny nu och det lutar helt klart åt en mp3 stereo. Nån som har någon modell att rekommendera?
Sen tycker jag att det är väldigt konstigt att det skiljer så mycket i pris mellan USA och europa i pris på samma modeller. Inga många fall är priset det dubbla, har någon beställt från USA? I så fall vartifrån.
Tacksam för all info.
Fa
227
Falcon
325 -93
har lyssnat på keenwood och jvc, men jvc hade ett bättre intryck än keenwood lucken var lite"epig" annars så är dom rätt så lika.
jvc tar mp3 pro iag kommer inte ihog om keenwood gjorde det.
/peter

av
315
avn
635CSI -85
523i -96
Om man ska beställa från USA bör man tänka på att det tillkommer moms och att frakten kan vara dyr.
Jag köpte en DVD från USA för ett par år sedan. Den kostade 2500kr i USA. Med moms och frakt blev det 3800kr.
Visa användare
48
Paulus
540iA Touring -98
Jeg har nettopp kjøpt MP3-spiller, YOHOOOOO!!!
Kenwood KDC-MP6090R til 3500 kr. inkl. ratt-
fjernkontroll. Kongespiller, 250 sanger på en CD.
Cool... Veldig bra RDS-radio, CD-text, 2 linje-
utganger, CD-MD skifterkontroll. Kan anbefales på
det sterkeste. Koster 3995 kr. på Svinesund.
Ord. pris 5500 kr.

Proud beemer...
pato
Jag har in liten dator i bilen,med en skärm på 6,5"
och ca: 3000 låtar körs med WinAmp. och den låter kanon
snart ska jag koppla till en baslåda också.
Pe
78
Pekka
6 vxl 540 97
Pato!
Hur har du kopplatr det hela och vad är det för en dator du använder?
Nyfiken!
Kenwoods variant är väl en sån som läser mp3 från skivan (ca 8 timmars speltid)? Jag är lite nyfiken på den varianten (kommer inte ihåg fabrikat) där man laddar över mp3-filerna till apparaten. Nån som vet något om vem som tillverkar/säljer dessa.

/Anders
M3 -86
B3 -95
318i -96
Bj
357
Bjale_racing
325i 24v 93a
Clarion har en sån stereo som tar MP3 skivor kostar ca 7200:- tror jag,skit snygg oxå! om man beställer från usa blir det inte lite knivigt med garantin då???

D är fegt o släppa gasen!
av
315
avn
635CSI -85
523i -96
Här finns det lite info om diverse mp3 spelare för bil.
Länk
holmis54
För alla nyfikna så finns det mycket info samt forum på www.mp3car.com
Sajten som Holmis hänvisar till har de grejerna som jag efterlyste. En liten burk med inbyggd hårddisk. du slipper alltså brännandet av cd-skivor. Dessutom så rymmer de lite mer än 700 mb. Å andra sidan måste man plocka ut burken ur bilen (om man inte har bärbart) för att tanka över låtarna. Men med 40gb kan man nästan lägga över allt man äger och har... ;-)

/Anders
M3 -86
B3 -95
318i -96
Om någon funderar på att beställa från USA, så var noga med att kolla om radion har RDS och om det går att få in "jämna decimaler" på frekvensen.
När jag köpte en bilstereo i Florida 1994, så gick det inte att få in frekvenser med jämna decimaler, t.ex. P4-Stockholm (93,8) och det var nästan bara Denon som såldes med RDS. Vet inte om det är ett problem längre.
holmis54
Pato: Skulle du kunna beskriva ditt bygge lite? Maila mig eller skriv här.

Det låter intressant.

Ph
123
Phippi
e36 328i Cabrio 98'

Det finns en Linux baserad mp3:spelare för bilbruk som heter "empeg" Den är byggd i DIN format och finns i lite olika varianter (hårddisk storlekar)

lagrar minimum 600 timmar musik och är busenkel att montera.. samt ladda med ny musik. Allt sker via enkel programvara (kräver win98 eller windows2000) och en USB-kabel. Kostar ganska så mycket med den är grymt snygg, och levereras med färganpassad display beroende på vilken bilmodell man har.

Den kan byggas in i vilken bil som helst och man kan koppla till hur många externa enheter som helst..

Kolla in den på Länk

pato
Okey Då!
Det är ganska lätt.
Jåg har en dator som heter
BEST Pal
P166 Mhz
6,5" skärm
2MB i Grafik
30GB på Hårddisk
Windows 98
WinAmp + 4000 låtar och har mycket uttrymmer kvar på
HDD.
www.palmax.de/PD-1100.html
OBS! Datorn ska kopplas till radion med kasettband-konverter. kostar 179:-
PS: EQualizer i WinAmp måste Aktiveras.
kan man också kopplas till USB TV-kort/DVD eller
diverse Navigators program.
varför inte en extra skärm till backsättet. eller hur?
MVH/pbc.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.