|
|
|
|---|---|
|
Kan man ta ur själva diffen ur en 535 E28 och byta kronhjul och lägga ner det i en 528? Passar det? Går det att demontera kronhjulet? Undrar eftersom det bara verkar finnas diffbroms till 535 och den har ju en annan utväxling. | |
|
Klumparna ser anorlunda ut på 535 och 528an...du ser skillnade direkt om du lägger 2 sådana klumpar bredvid varandra. Och innanmätet är inte utbytbart i mellan dom klumparna. Jag har dock hört att e30 klumparna ska även passa i e28an..men eftersom jag aldrig själv har testat låter jag det vara osagt. Men kanske någon annan vet om det stämmer? MVH Pelle bmwcs/SYD 4605 Länk |
|
Paap Reeder |
Hej! Minns inte helt men det kan ev vara så att de 528 som har det bakre fästet förskjutet precis som 535:ans - så kanske det huset är av den större modellen varvid innehållet skulle kunna passa. OBS ej säker. Tror 528 > -85 och framåt. Däremot kan Du ta innehållet från E 12 samt 2500-3,0 och sätta dit innehållet i Din "lilla" slutvxl. Många E 12 samt 3,oSi hade både 25% och 40% lamelldiffar. En 40% gör riktigt gött! MVH /// Paap R |
Paap Reeder |
Hej! Såg nu att Du ju hade en -87:a. Är det bakre fästet förskjutet. Kan maila jmf bilder efter ett dyrt felköp. MVH /// Paap R |
| Du får gärna maila bilder. Vet ej hur det skall se ut om det bakre fästet är förskjutet. | |
Paap Reeder |
Bilder på G! MVH /// Paap R |
Paap Reeder |
Hej! Nu när jag ser på bilderna tror jag det är så här: Om Din Diff har det bakre vä övre hörnet snedskuret till skillnad från den hö bilden så tror jag innehållen passar. MVH /// Paap R |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.