AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
226

Diffbroms till 528 E28

Kan man ta ur själva diffen ur en 535 E28 och byta kronhjul och lägga ner det i en 528? Passar det? Går det att demontera kronhjulet?
Undrar eftersom det bara verkar finnas diffbroms till 535 och den har ju en annan utväxling.
Pe
4.290
Pelle Persson
e81 118d-09
e87 123d
e60 550i
e12 525-74
e28 535i
elva mit turbo
Klumparna ser anorlunda ut på 535 och 528an...du ser skillnade direkt om du lägger 2 sådana klumpar bredvid varandra. Och innanmätet är inte utbytbart i mellan dom klumparna.
Jag har dock hört att e30 klumparna ska även passa i e28an..men eftersom jag aldrig själv har testat låter jag det vara osagt. Men kanske någon annan vet om det stämmer?

MVH
Pelle
bmwcs/SYD 4605
Länk
Paap Reeder
Hej!
Minns inte helt men det kan ev vara så att de 528 som har det bakre fästet förskjutet precis som 535:ans - så kanske det huset är av den större modellen varvid innehållet skulle kunna passa.
OBS ej säker. Tror 528 > -85 och framåt.
Däremot kan Du ta innehållet från E 12 samt 2500-3,0 och sätta dit innehållet i Din "lilla" slutvxl.
Många E 12 samt 3,oSi hade både 25% och 40% lamelldiffar.
En 40% gör riktigt gött!
MVH /// Paap R
Paap Reeder
Hej!
Såg nu att Du ju hade en -87:a. Är det bakre fästet förskjutet.
Kan maila jmf bilder efter ett dyrt felköp.
MVH /// Paap R
Du får gärna maila bilder. Vet ej hur det skall se ut om det bakre fästet är förskjutet.
Paap Reeder
Bilder på G!
MVH /// Paap R
Paap Reeder
Hej!
Nu när jag ser på bilderna tror jag det är så här:
Om Din Diff har det bakre vä övre hörnet snedskuret till skillnad från den hö bilden så tror jag innehållen passar.
MVH /// Paap R
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.