|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
Havet? vid Gävle? heh, tacka vet jag saltblandat från västkusten, det gör gott för lacken..... |
|
| Ja gävle är ju en hamnstad så de ligger ju vid havet .. minst lika mycket salt här som på västkusten .... | |
|
Teres: Där har du fel. Rejält med fel. Östersjön/Bottenviken och allt vad det heter där uppe är inte till närmelsevis så salt som Kattegatt och Skagerack. Ställer du en cykel utanför min familjs hus i Falkenberg över vintern så ser du inte vad det har suttit för lack på den, om det är stålram, framåt våren. Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. |
|
| Ja inte är de inte är nå bättre här med tanke på korsnäs och Stora som surar ner luften plus de salt den nu är i vattnet ...De rostar minst lika bra här ska du se ..... | |
|
Teres: Du får tro vad du vill, men jag håller fast vid min åsikt rätt starkt. Östersjön är inte salt om man jämför med västkusten. Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. |
|
| Jag har vait på västkusten jag oxå .. och jag tycker de inte är så jävla salt som du vill att de ska vara .. Vi säger att de bara är vatten här då inge salt med de är endå en massa fabriker som gör att de blir sur i luften så de börjar rosta .. sen så är de ju mer vinter här uppe en där nere så de börjar salta tidigare och slutar senare ...så de rostar precis lika bra här som på västkusten .. | |
| Men nu var det väll inte nå snack om att de va salt i havet...utan att de blir fuktigare bara = risk för is när de e under noll.. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.