AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.336

Är jag först ute med sommarhjulen?

Sida 2 av 3
Dr
152
Dr_Johan
Z3 M-Coupé
Men Constrictor måste vara en riktig fjolla om han väntar ända tills April...
Visa användare
131
MACKILLER666
AlpinaB10 3,5-90
Nr:319
Ett litet inlägg om att köra på sommardäck:

Körde ut bilen på området som jag har garage på...235fram&265/40-17bak...vände bilen och skulle köra in igen, men då kommer jag mot porten och börjar glida på slask/isen...
KRASHHHHHHHHHHH
In i en betong pelare...

Ingen försäkring som täcker skadorna och försenad premiär-tur..
Men-Men, shit happens...blir bara mer nytt&bytt på bilen!Kommer att ha en kanon-fin Alpina i sommar
Ta det lugnt i vårslasket grabbar, både liv&plåt kan räddas 8)
Visa användare
721
Constrictor
Volvo XC70 D5 AWD -15 & Saab 9-5 Aero -07

Suzuki Hayabusa
Jag är hellre superfjolla än kör en SAAB 900 om vintern!!!

//Henrik BMWCS #05196

328iT: Länk
ki
437
kingen
325i-93
100 % M3 optik
Jag har kört med 235/40/17 sen i januari ;-) De e ju ingen snö i skåne ju!!!!!!!

Stjärnan under huven...
bo
282
bobbby
320i -91
kingen:
var bor du?
Jag bor ca 3 mil utanför malmö o här har minus fram till i torsdags och snö har lagat här också men i för sig inte på gator o vägar men de har varit halt visa dag

¨
bobby
Visa användare
4.705
J.L
BMW M2-24
Jag bytte mina hjul igår. Visst finns det lite snö kvar i Göteborgs trakterna, men nu är det plusgrader dygnet runt och det regnar, så det kommer försvinna inom några dagar tror jag.

BMW 7er-Burnouts is for wannabees!

BMW CS #5139
Tigerr
Vår 525 har haft sommardäcken på sig hela vintern, men den har iofs stått i garage och inte blivit uttagen.. Förutom nån dag då jag inte har kunnat hålla mig och varit tvungen att köra till skolan för att stjäla lite uppmärksamhet! :)
Och känslan när man står och pratar med en kompis en bit ifrån bilen och ser hur folk går fram till den, tittar in i och bara förundras är obeskrivbar! Inte divig, men man njuter och blir stolt.

Tigerr
sh
820
shu!
525i -91
Tigerr: Måste kännas lite taskigt då det inte är din egen då ? :)

// Giv en olle! å gär`n rivar!
Tigerr
shu!: Joo, men faktiskt inte så farligt! Njuter bara av att det är så fina bilar. Glad över att få köra en.

Tigerr
-RW-
PP//

Ja, du e först.
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Nej, nu orkar jag inte vänta längre. Sommarhjul imorgon 07:00! Dubben kan vara värda att spara också:)

"Besvikelsen över dålig kvalitet, varar längre än belåtenheten med ett lägre pris"

Idag åkte mina sommardäck på och det var riktigt skönt att slippa oljudet från dubbarna. Men framförallt var det härligt att få tillbaka lite vägkänsla igen!

/Erik
Har inte ens bytt till vinterdäck!

:)

Visa användare
329
Sikkan
540iA -95
fan..håller det fina vädret i sig så blir det kanske byte till 17"arna i helgen.. :D
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Ja nu åker de på, kanske idag eller till helgen, får se hur mycket ork man har ikväll. (skall fräscha upp oken vid bytet)
Visa användare
962
Teres
330i -01 M-Tech 1
325i -88 X2
323i -85 Banbils projekt
Jag vill oxå bo där de inte är någon snö =) De är plus 10 här på dagnarna med på kvällen/morgonen är de fan fryset på rutan så man lär ta fram och skrapa.. *suck* Väntar ett tag till, ja vet hur de kan vara i Gävle ...
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Ja man är lite kluven, det blir jobbigt med 235:or om det ramlar ner snö......
Visa användare
962
Teres
330i -01 M-Tech 1
325i -88 X2
323i -85 Banbils projekt
Ja dom har ju sitt lilla egna liv när det är halt =) spelar inte nån roll vad man har för däck så kan dom få för sig att de ska gå brätt på en raksträcka ... Så jag gör nog rätt i och har vinterdäcken på ett tag till ....
Visa användare
329
Sikkan
540iA -95
typ samma här i Sandviken då som i Gävle... +gradigt på dagen..sen närmare - på kvällen..
Visa användare
962
Teres
330i -01 M-Tech 1
325i -88 X2
323i -85 Banbils projekt
Sikkan: De skiller ju inte så mycket på gävle och S-viken... Fast du slipper ju alla fukt som går in från havet de gör ju inte jag *suck*...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.