|
|
|
|---|---|
|
Som rubriken lyder, är det stor risk att köpa en E46 som rullat över 15000mil eller är det inga problem så länge allt är skött med service osv...?? /Johan [CUL8ER] | |
|
När jag var i Hamburg såg ja en 38 000 milad E46:a 320. Fullservad givetvis. Har provat ett antal som gått 16 o 18 k mil här i sverige och en av bilarna kändes mycket fräschare än en 328:a jag provade med 8000 mil på mätaren (dock med tvivelaktig historik). Dvs är den skött på rätt sätt fuillservad osv så ska 30 k mil inte vara några problem. Min bil har precis slagit över till 9000 mil o känns helt otroligt bra sen länkarmarna blev bytade. Inte de minsta vibration vid varken fullgas eller maxbroms. Känns bilen rätt o har en fullservice bok hade ja inte tvekat på en 15 k mil bil. Om priset är rätt. bitte, benutzen Sie die Suchenfunktion Snälla använd sökfunktionen |
|
roine blom |
Tjena johan99 jag har nyss köpt en 328-99 som snart gått 12000mil inga problem förutom att precis som på wendtan bil måste länkarmen bytas tydligen alldeles för klena redan från början men som sagt annars är och går bilen som en dröm. Mvh |
|
Tjena roine! Jaha vad trevligt :) Är också sugen på en E46a nu så vi får väl se om jag hittar nån. Ja länkarmarna verkar ju vara rena skämten... Men de nya man sätter dit ska tydligen vara bättre... /Johan [CUL8ER] |
|
roine blom |
ja dom nya e ju kraftigare, synd att man inte visste att orginal länkarmarna va så klena för då hadde man ju kollat dom lite extra när man köpte bilen nu går det ju på runt 6000 spänn att byta på bmw har jag hört synd att behöva punga ut dom degen när man bara har haft bilen runt 2 månader. Vad e det för e46 du söker? 328 e för övrigt en mycket skön bil hoppas du hittar vad du söker. Mvh |
|
Roine, vill inte göra dig besviken men Bmw ska enligt uppgift ta drygt 10' för byte av dessa (mtrl+arbete). Själv lyckades jag få en bekant som servar bmw att byta dom (inköpspris + arbete = kompispris) för 6'. Ska du byta dom hos bmw får du nog räkna med lite högre pris som sagt. Jag skulle råda dig att kolla runt på andra verkstäder för prisförfrågan, bmw tar ju lite extra om man säger.. "Besvikelsen över dålig kvalitet, varar längre än belåtenheten med ett lägre pris" |
|
|
5200 per sida på bmw. Som Anders säger. kring 6 med bmws matriel och en vanlig mek. Min bil har rullat 9000 mil och fått båda länkarmarna bytta 2 gånger. hoppas de inte blir fler byte i min ägo. bitte, benutzen Sie die Suchfunktion. Snälla använd sökfunktionen. |
|
|
Roine: Letar efter en svensksåld 328 med rätt mycke utrustning. Får också om det behövs köpa länkarmar för inköpspris sen tvingar jag en kompis att sätta dit dem gratis... Billigt :) /Johan [CUL8ER] |
|
roine blom |
johan99: Ja gratis e ju alltid bäst,för 10 lax har man ju ingen lust att lägga ut innan man har gnällt å grubblat lite :-) Är det svårt att byta själv? jag har hittat en beskrivning på sök funktionen men tänkte att det finns nån som bytt själv å kan tala om hur bökigt det e (eller lätt). Mvh... |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.