AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
805

nokia fast telefon 528i 98.a.startar ej.

S-
50
S-Berg
M3 e46 2002 svensksåld
telefonen går inte igång när jag trycker på knappen.
Måste det vara något kort i telefonen eller kan det vara någon säkring som är kass.
Har precis köpt bilen så jag är inte så hemma på telefonen.
Några kända vanliga fel kanske finns på dom.
Någon som vet.

Wa
582
Wallace
325ITM Tåring -06
Enkelt fel!

Det är ju en Nokia......går bort direkt......nu lär jag väl få så jag tiger....
S-
50
S-Berg
M3 e46 2002 svensksåld
Jo det är nog så.
Nokia brukar ju inte funka så bra.
Min 3210 har aldrig strulat men det är väll bara tur då ....eller......

Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
Du ska väl ha ett kort i telefonen som på vilken mobil som helst.
Annars har du ju inget abonnemang och nummer.
Klart Nokia strular :)) (bor i ericssonland),

Bra funktion "sök inlägg"

MVH Hasso
Länk

Är det en ficktelefon? Eller en 6090 fastmonterad? Utan kort skall telefonen starta upp och tala om att kort saknas, du kan dock ringa nödnummer.

FP
Wallace,S-berg,Hasso:
Om Ni tar hänsyn till hur många Nokia tel som dom säljer så är det en nästan obefintlig del som är trasiga/går sönder:))

Sverige ligger väldigt nära Nokia landet i Öster......
Mja starre: Vissa nokia modeller har inte varit så bra... i vissa modeller har uppåt 1/3 varit i behov av garanti åtgärder ( sen finns rena tekniska Nokia mislyckanden som. t.ex. 7110 ( "Matrixluren") där tum rullen förde in så mycket fett/hud/smuts/svett att den med en sannolikhet gränsande till visshet slutar fungera..)

Dom "fantastiska" lurarna från Kumla var inge så värst bra dom heller , där var tänket ofta rätt men genomförande sällsynt misslyckat ( fel kalkyleringar av marknad och volmyer, undermåliga kvalitet på del komponenter osv.)

Så: "same shit, diffrent name"
är väl tämlligen passande här??
Gasar-Magnus:
Om man ser till återigen till hur många telefoner som Nokia har sålt så är det fortfarande en mkt liten del som det har varit bristande kvalite på.
Vad det gäller 7110 och rull funktion så har jag aldrig hört talas om det specifika felet som du nämner.

Även solen kan ibland ha sina fläckar:))dock har dom mkt små fläckar.
S-
50
S-Berg
M3 e46 2002 svensksåld
Det är en 6090 fast telefon.
Men det går inte att starta varken med eller utan kort.

Då skulle jag söka upp själva telefonboxen, följ kablarna från lurhållare, högtalare/mic osv. Du hittar en kabel ut från boxen med bl.a röd/blå/gul och svart kabel, röd är fast plus, blå skall ha plus i nyckelns radioläge, svart är jord. Gul kabel kopplas till bilstereon för mute under samtal. Ibland utesluter man extra högtalare och tar ljudet via en mutebox till dörrhögtalarna. Ljudmässigt en smaksak, faktum är att en högtalare avsedd för kommunikation ger mera tydligt och läsbart ljud för det smala talbandet som en GSM kan prestera, man behöver inte dra på så högt osv. Kolla så du har spänning på kablarna enl. ovan, känn så att alla kontakter är ordentligt intryckta i boxen så kan vi gå vidare sen.

FP
S-
50
S-Berg
M3 e46 2002 svensksåld
Nu funkar det , det fanns en säkring på kabeln från boxen,bakom
acc panelen.Bytte den och nu funkar det kanon.
Tack för hjälpen.

Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
Starre mfl:Nokia är leksaker som går att ringa på.När man är vuxen köper man en Ericsson:))
Tyvärr så är ju numera Sony inblandad så nu börjar det bli playstation i dom osså (fd testpilot åt Ericsson Kumla)
R520M är en de allra bästa mobiler som byggts min åsikt.
Tyvärr så marknadsfördes den väldigt dåligt
Har en prototyp som fortfarande går klockrent som jag fick ut ett halvår före släpp.

Bra funktion "sök inlägg"

MVH Hasso
Länk

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.