|
|
|
|---|---|
|
Tjena Nu har jag tröttnat på orginalhögtalarna i min e34:a! Vill inte hålla på såga och greja så det får nog bli orginal måtten, är väl både 5,25 fram och bak vad jag har förstått? Det jag vill ha är 4st fram, 2 bak + ev. en baslåda, men vad ska jag köpa för grejor om man säger för max 4000kr? Kommer man nån vart på de pengarna? /// Nicke | |
M5DEVILSPEED |
mds |
|
Du får en hel del för de pengarna. Du behöver inte en massa dyra slutsteg och baslådor om du bygger med huvet. :) Jag vet inte exakt vad det är för originalhögtalare i E34:an men det låter troligt med 5.25" både fram och bak + diskanter fram om jag inte är ute och cyklar. Kika på någon som har bra sortiment, bra upplägg och bra priser. Rekommendation är att kika på lite olika ställen och jämföra. Det skiljer en del på högtalare och högtalare, men för de pengarna har jag nog satsat på Pioneerhögtalare och blir det pengar över så varför inte lägga in en "bazooka" i bagaget. Brukar ge helt OK ljud för de pengarna. Mät gärna upp vad det är för storlek på högtalarhålen i bilen och skriv dem här. Skall du byta huvudenheten också? |
|
|
Låter ju trevligt de, och ja, det är diskanter i fram oxå. Jag har nyss köpt en JVC KD-LH7R som jag är nöjd med så den får nog vara kvar. |
|
|
NIke_Boy: Bra val av stereo! Har nyligen (i fredags) pillat lite med en sådan och den fungerade över förväntan faktiskt. Om jag får vara aningen partisk i bedömningen av var du kan kika efter grejer, så kika på www.netonnet.se . Vi brukar försöka att hålla låga priser, bra lagerhållning och bra uppdatering av modeller. Jag sitter just nu och pillar med de nya modellerna på bilstereo i år faktiskt. Du kan göra ganska många goda klipp nu tycker jag. |
|
|
Haglund2306 - Jo jag är nöjd med stereon, bara det att jag inte får den att sitta riktigt tajt intill instrumentbrädan även om jag trycker som en dåre.... Låter nästan som att du jobbar på netonet? /// Nicke |
|
|
Nike_Boy: Det är precis vad jag gör, så förlåt min partiskhet. Har du några frågor om prylarna på sidan så är det bara att maila direkt till mig. Fixar jag. :) |
|
| Haglund2306 - Du har mail =) | |
|
Nike_Boy: Tackar! Kikade på mailet. Jag svarar i morgon på jobbet när jag har tillgång till lite mer info om prylarna. Håll ut! |
|
|
Tack ska du ha, låter kanon! visst är det 13cm jag ska ha? Varför anger ni inte storleken i tum? Mvh Nicke |
|
|
Kanske in bra led tråd?? Länk |
|
|
Anledningen är att ledningen har bestämt att vi skall ha ett enhetligt system på hela sidan. Jag har ifrågasatt det, men jag kommer nog smyga in tumtalen på de nya serierna som kommer upp på sidan nu. Kommer nya pryxlar på blistereosidan redan kommande vecka. Vi får väl se vad som händer då. :) 13 cm skall vara 5,25" så det stämmer bra det. |
|
|
Nike_Boy: Du har mail! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.