AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
694

någon som kan tyska här tro?

Fr
41
Frippan
850ci 93
Någon som vet vad nibbellicht hint betyder. Det har dykt upp ett par ggr på datorn nu.
st
2.200
stensth
BMW 320D Touring M-Sport-2011
licht är ljus och hint är bak om jag inte minns fel från skoltyskan. Men nibbel vet jag inte vad det betyder. Kanske är en kupelampa i bak som är trasig?
bm
1.828
bmwlundqvist
320d xdrive Touring -12
320d Touring -21
du menar inte "nebel" då?
"Nebellicht hint" = dimbakljus.

...BMWLundqvist....
Fr
41
Frippan
850ci 93
Det är möjligt att det stod nebellicht hint men jag hade inget lyse på och jag hade inte rört bromsen heller så det kanske är nån innerbelysning som e trasig för det tänkte jag inte på.

Fredrik...
bm
1.828
bmwlundqvist
320d xdrive Touring -12
320d Touring -21
Datorn varnar väl inte för trasig innerbelysning?

...BMWLundqvist....
Det stod säkert nebellich vilket mycket riktigt betyder dimljus och hint betyder bak. Har heller aldrig varit med om att datorn skulle varna för innerbelysning.

/T.P.
Fr
41
Frippan
850ci 93
den borde inte varna för dimbakljus heller då dom inte stod på överhuvud taget. mysko tycker jag

Fredrik....
Det betyder dimbakljus. Kan du inte gå ut och kolla om de funkar som de ska?

/T.P.
Visa användare
1.935
VillaRosa
X3 2,0d 2007
BMWCS #04821
Datorn varnar även om ljuset inte är på. Tex Bremslicht varnar om en lampa är paj, även när du inte trycker på bromspedalen. Veta f-n hur det funkar. säkert nåt elektroniskt ;)

Frippan
850ci 93
problemet är att det har bara hänt 2ggr och det försvann genom att starta om bilen så det verkar vara dålig kontakt bara men tack iallafall
Fredrik....
Visa användare
236
BMW-tjejen
BMW X5 35d -10
BMW M535i -87
BMW 530D Touring -02

BMWCS #07116
BMWSC #717
Det verkar som om du har samma fel som jag på min E32. Men se upp så att inte alla baklampor sluta funka.....

Ke
59
Kempa
M5 -91
Frippan: Byt språk på färddatorn till engelska, då slipper du slå i det svensk-tyska ordlexikonet. Bara ett tips.

VillaRosa: Det är kopplat på så sätt att datorn känner av motståndet i alla lampor i bilen.
Den jämför höger sida med vänster sida, finns det en differens så känner den av var, och varnar dig så att du kan svänga förbi en mack å schacka en ny lampa. Skitsmart å skitenkelt.

/// Riktiga motorer suger ///
Ke
59
Kempa
M5 -91
Frippan: Glömde skriva det, men kolla under "gör det själv" så får du reda på hur du byter språk.

/// Riktiga motorer suger ///
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Varnar den bara ibland så är det säkert oxid i lamphållaren, skruva ur och rengör.
När jag frontsmällde min 1:a M3:a i en tegelvägg så fick jag meddelande om att framljusen var defekta - och det var ju bra att veta.......................;)
Visa användare
236
BMW-tjejen
BMW X5 35d -10
BMW M535i -87
BMW 530D Touring -02

BMWCS #07116
BMWSC #717
Är det någon här som kan svara på varför det går fram ström när lampan inte är där men så fort jag sätter i lampan så finns ingen ström. Vad beror det på?

sc
47
schmitz
320da -12
det kan vara dålig kontakt någonstans (i en kontakt, ett relä eller liknande) då får du ett spänningsfall på detta ställe när det flyter en ström genom kretsen vilket gör att lampan får för låg eller ingen spänning och då inte tänds.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.