|
|
|
|---|---|
|
Hej! Såg spolarmustycken med blåa lampor i,snyggt nja men ska sätta på dessa på min bil.E det lagligt å hur drar man kablarna? | |
|
Lagligt = Nej! (böter om farbror blå ser dig!) Mvh |
|
|
Då får du fixa blåa lysrör under bilen också! ;) /Stefan Länk |
|
|
Det kriminellt fult.... ...BMWLundqvist.... |
|
|
Det ÄR kriminellt fult, ska det vara ...BMWLundqvist.... |
|
|
Såg att det fanns sådana med VITT ljus på Micro - klart smakfullare! Borde därmed också vara lagligt, eller...? Mvh /Pewe |
|
|
Nej! Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Varför? Dom lyser ju så harmlöst så det borde inte finnas något hinder för det, tycker jag. Men jag är inte polis :) Sen kan man ju undra varför man vill ha det, men det handlar väl om smak, och den är ju som (_|_).... Kablarna följer väl lämpligen vattenslangarna som går till varje munstycke. Dra inte åt för hårt med buntband :-) Mvh Patrik _____________________________________ Mannen bakom Länk |
|
|
Varför? Det står i lagtexten att all belysning utöver den förskrivna är otillåten på en bil, enkelt och kortfattat. Istället för att ta upp all tänkbar belysning (och egentligen otänkbar som i detta fallet) tar man upp den belysning man ska/får ha, resten är otillåtet. Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Frågar ni mig så är det mycket stor töntfaktor på att ha lampor i spolarmunstyckena, samma sak är det med neonljus på/i bilen. Sådant är bara till för fjortisraggarna... Själv gillar jag extra lampor på bilen men ett krav är att det ser ut som ett orginaltillbehör. Meen det är ju bara vad jag tycker. Så tycker ni det är snyggt och inte bryr er om farbror blå´s invändningar så är det bara att handla. Mvh /Carl |
|
|
Tack "Jeppe"! Klart och rakt på sak. Mvh Patrik _____________________________________ Mannen bakom Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.