AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
334

ABS på Bmw 325Ik (1987:a)

AIex
Jepp nu har jag köpt en Bmw 325Ik 87:a men ABS´n verkar inte funka på den. Måste dom funka när man ska besikta bilen? Eftersom jag ska besikta den i slutet av mars!

Nån som har en framruta till Bmw 325Ik (87:a) (E30) till salu?

Mvh/Alex
Visa användare
1.465
ChristianF
Alpina B3 Touring-96 Nr:10
325iT -07
En ny ruta kostar inte mer än 900 kr på bildelsimporten tror jag..

Är du säker på att den har ABS? Dom måste fungera tror jag.

Länk
AIex
ChristianF:

Det är då en ABS på instrumnetpanelen alltså de e en lampa vid mätarna en kontrolllampa kallas dom kanske!
AIex
När komm ABS bromsar ?

Kanske är min instrument panel utbytt eller nåt ?

Ingen som vet om det ska va ABS på 325orna på 87 ?

Mvh/Alex
Det ska vara ABs på en 87:a.

/T.P.
Alex:
utrustnings kod 210 ABS Låsningstria bromsar
AIex
Ok, men går bilen inte genom besiktningen om dom inte funkar ?

Mvh/Alex
De kollar inte om funktionen fungerar. Men om varningslampan inte lyser till när man vrider om tändningen alternativt lyser konstant så ska du få anmärkning.

/T.P.
Alex:
Tror att du åker på en anmärkning i protokollet dra ett mejl till Vägverket och fråga, om dom nu märker det dvs.
AIex
Aha ok men den lyser inte när man vrider på tändningen alls så jag kommer att få en amärkning då ? Vad kostar det att laga ABS´en ?
Vad det kostar är svårt att säga då det beror på vad som är fel. Du ska få en anmärkning om inte lampan funkar som det ska, men det finns en hyfsad chans att besiktningstekninkern inte tänker på det. Så du kan ju chansa om du vill.

/T.P.
Rico80
alex: jag har samma problem med min 325 -88 som jag nyligen köpt abs:n fungerar inte o lampan lyser itne när men vrider på tändningen oftas har dom bara tagigt ut lampan eftersom den lyser konstant när abs:n är ur funktion och är ganksa irriterande iaf vid mörkerkörning så det är ju bara att sätta dit lampan igen vid besiktning! vad det kostar att laga är svårt att säga eftersom dom har tagigt bort lampan så är förmodligen pumpen eller nått dyligt sönder nått som kostar en bra slant att laga iaf!!! hoppas det löser sig

*Gaspedalen har bara ett läge i botten*
gangsta_toth
Jag tror någon i Malmö har satt ut abs-grejor på BMWbörsen. Sök på e30, och kolla.
AIex
Aha ok tack för alla svar men den som hade den innan hade tagit ut lampan typ så att den inte lyser alls och han kunde besikta den så man hoppas att den går igenom besiktningen ?

Mvh/Alex
Visa användare
130
Eber
325i -87
AIex: rätt uppfattat. Precis så har jag gjort och den gick igenom, trots att den inte borde.
fr
79
froven
2002 tii -74
325ix -88
Använd sökfunktionen.
Finns massor om ABS på E30. Vanligaste felet är att relät lagt av.
Kostar ca 400:- på BMW

//Peter

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.