|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
![]() 2.226 530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :) 325 E30 Cab-93a 750i-96 750i-90 Sv.såld 6200mil. |
Nike_Boy, ringer du och fråga idag hur många cylindrar du har på en 535 E34 så svar de säker 6.. Alla kan ju ha en stressig dag, och 535 E39 är det ju 8a... |
|
Jo en dålig dag kan jag förstå, det kan alla ha, men här måste vi snacka dålig månad eller nåt... Har vart upp och försökt få den där gummislangen 6 gånger men varje gång har dom beställt fel eller glömt bort de! Nu känns de som dom gömmer sig när jag kommer, hehe. Fick vänta en kvart på hjälp förra gången jag var där. |
|
![]() 2.226 530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :) 325 E30 Cab-93a 750i-96 750i-90 Sv.såld 6200mil. |
Nike_Boy, då ska de skämmas... Vissa slangar kan vara svår att se på ETKn, men lite hum borde man ju ha. Teres komentar på min fråga ? |
|
Jörgen: Jag vet inte om dom har nå fordonspojkar där nu ...Dom litar ju på på pojkarna sen släpper dom på bilarna ...vet en kille som är just nu på bilmetro en bmw ägare oxå ....han litar dom på och han får ta vilken bil han vill i verkstaden och ut och provar den...den personen hade har varit ut med ett flertal bilar och kört 200 på motorvägen och lekt en massa....och dom som är chef där är ont oanade av de hela ...Så tycker jag det inte ska gå till ....och så sägs det om alla verkstäder i den här stan .... Beställer delar sånt gör jag själv där oxå men lämnar in blien för jag icke...inte efter dom satt att de skulle ta minst över en timme och lämna ocn och ställa ventilerna...Och pappa gjorde det åt mig på 30 min och har aldrig rört en bmw motor i hela sitt liv vad jag vet .*han är volvo nörd)..Och den går som en klocka inte ett enda tickade =)) |
|
![]() 2.226 530d G31
Ok, teres, jag om forumulera frågan. Menar du att BMW i Gävle, Autovation, haft fordonspojkar som kört med kunder's bilar på detta sätt ? |
| Japp om dom har haft fondonselver där så var ja =/ och såna där saker sekr de ju på så gott som alla verksäder vare sig man vill eller inte... | |
![]() 2.226 530d G31
Jag vet att de haft fordonspojkar där, men min fråga var:"Menar du att BMW i Gävle, Autovation, haft fordonspojkar som kört med kunder's bilar på detta sätt ?" Dvs har de kört med kunderna bilar på BMW, det är ju faktist en hemsk anklagelse du sprider här inför 10 tusen tals läsare, och då bör du även kunna svar på den frågan eller hur? Och inte säga "på så gott som alla verksäder ", jag bryr mig inte en dugg om de kör skiten ur en volvo, eller audi. Även om det är hemskt för dessa bilägare. Men här på BMWPower är vi mycket nyfiken av vad du har för belägg för detta Eller är det en slutsats du dragit för att man gör det på Bilmetro ? |
| tror du dom som jobbar där vet om att dom gör så ??? skulle väl inte tro så va ...Visst dom som har sagt de till mig kanske bara har försökt lekt cool att dom gjort så med jag tvivlar faktist på de... | |
![]() 2.226 530d G31
"som har sagt de till mig", är det fordonspojkar som varit på BMW, som du känner eller? |
| Om det är på det viset borde man ju ta ett snack med nån ansvarig på BMW! | |
| Det låter inte som att det finns något specifikt fall där fordonselever på just Autovation misshandlar kundbilar. Inget känt iaf. | |
|
Nej jag kan aldrig tro att detta stämmer har aldrig sett någon heller, (är där flera gånger i veckan både som kund, och på verkstad o rekond med gods) Länk Bmwcs 3381 Länk NY |
|
|
Jörgen : Det är inte så att du jobbar på Autovation? /Jimmy Länk Länk -- BMWTRÄFF I GÄVLE, ANMÄL DIG NU! |
|
|
Jag har läst den här tråden och blev lite fundersam, vissa påståenden är ju nästan förtal! Jag ville inte Komentera dessa påstående innan jag hade fakta i frågan. Idag pratade jag med killarna på Autovation, de har inte haft prao elever som har haft körkort, alltså har de aldrig släppt iväg de eleverna i kund bilar! Det före kommer även andra uppgifter som inte riktigt stämmer i denna tråd, alla som uttalar sig om div. saker borde tänka sig för lite mer innan de skriver ner det här på forumet, det är ju ett par tusen som läser trådar i detta forum. Och nej, jag jobbar inte på Autovation och är inte heller sponsrad av de, däremot tycker jag att de gör ett bra jobb, är mycket trevliga och service inriktade. BMW735IA, Jörgen jobbar inte på Autovation. Mvh Abbe Länk |
|
|
Jag blandade ihop Jörgen med en annan snubbe sorry... Jo man får passa sig vad man skriver på internet.. Vi har ju yttrandefriheten i sverige men det kan lätt bli fel och som Abbe skriver här ovan så kan det faktiskt vara brottsligt om man ej har belägg för det man skriver.. Men samtidigt så ska man få skriva att man har blivit illa behandlad eller dylikt lika gärna som man kan skriva att servicen är bra.. ALLA företag har missnöjda kunder.. så är det bara och finns det någon firma som bara har nöjda kunder så hör det till undantaget.. Det är 10 gånger fler som uttalar sitt missnöje än de som visar att de är nöjda enligt forskning. Nu lär vi oss av detta här i forumet och tänker på vad vi skriver om olika företag i fortsättningen.. /Jimmy Länk Länk -- BMWTRÄFF I GÄVLE, ANMÄL DIG NU! |
|
![]() 2.226 530d G31
BMW735IA, jag bor i Uppsala, Jobbar som IT-Konsult, men jag har MYCKET bra kontakt med Autovation. (skulle väl fattas att den lokala BME äf inte skulle känna dem som arragerar gävle träffen ?) Och jag vet, som abbe också säger, att de INTE haft någon "prao" där som haft körkort. Och som NI säger, ska man skriva något så kraftig som teres gjort, ska man ha på fötterna. För det är som Ni säger förtal. Jag vet även att fordonskolan tagit del av detta och kommer utreda detta. |
|
Jag har gått fordon för några år sedan och haft en del praktik lite här och där, EJ på BMW så dom vet jag ingenting om, och Autovation fanns inte ens när jag gick i skolan heller för den delen. Men på alla ställen där jag har varit så fick man ofta ut och testa bilar fast man inte hade körkort, oftast bara inne på området men ändå. Det är väl lika olagligt ändå? eller? Och dom som verkar tro att BMW aldrig misshandlar bilar kan ju läsa den här tråden på zatzy om dom orkar: OBS!!! har ingenting med Gävle eller Autovation att göra!!! tänkte bara att det kunde vara lite trevlig läsning.... Länk Tur att man aldrig lämnar in en bil på verkstad säger jag! ____________ BMWCS #4675 |
|
|
Teres. Förstår du att du ligger trångt till med dina lösa anklagelser om nån skulle välja att gå vidare med det som står här? Du har inga belägg för det du pratar om och borde vara försiktig med såna anklagelser. Automat är bekvämt |
|
|
Styrman: Det tror jag inte, Varför sa då både bilmetro och autovation att dom skulle kolla upp det lite närmare när jag pratade med dom? Hmmm Dom får gärna ringa igen om dom vill nått, nissen på bilmetro var en riktigt otrevlig sak.., hehe Autovation var iaf trevliga! Dom får väl göra en anmälan då och se hur långt dom kommer. |
|
|
Ja då fick jag äntligen min efterlängtade slang! Var till Autovation idag och hämtade gummislangen som jag väntat ett tag på, men precis när jag ska gå säger killen bakom disken "men så många gånger har du väl inte vart här", han hade läst denna tråd där jag skriver att jag vart dit 6 gånger, och förlåt, nu när jag tänker efter är det ju faktiskt 5. Fy på mig! Bara så ni vet så har grabbarna på Autovation koll på oss =) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.