AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
2.287

Service i Gävle?

Sida 1 av 3
Ni
861
Nike_Boy
520d Xdrive G30 - 2017
Tjena

Dags för inspection 2 samt installation av ett Cargard 850S larm,
men vart??

Har en kännsla av att det blir ganska så kostsamt att göra det på BMW så jag undrar om ni har några andra tipps på verkstäder?
Helst i Gävle området...

///
Nicke
Ni
861
Nike_Boy
520d Xdrive G30 - 2017
Kom igen nu, ingen som har nåt tipps?
St
53
Stubben
318is coupé -92
Du skulle ju kunna kolla med LW bil på kryddstigen, han hade ju hand om BMW innan Autovation kom till stan. Men däremot tror jag inte att han fortfarande sysslar med BMW. Kanske värt ett försök.

Dom är förresten inte så förbaskat dyra på autovation här i Gävle och det extra du får betala får du tillbaka i jävligt kunnig och bra personal bla.

MVH//TF

*Det kostar att ligga på topp*
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
LW har lagt ner verkstaden helt, så där går det inte.

Mvh Abbe
Länk
Autovation har jag tyvärr dålig erfarenhet av.. jag brukar lämna bilen på Aros Auto i Västerås är dock 14 mil dit :)

/Jimmy
Länk
Visa användare
962
Teres
330i -01 M-Tech 1
325i -88 X2
323i -85 Banbils projekt
Själv går jag till pappa om de skulle vara så att jag inte kan lösa problemet ... Hmm är lite rädd för och lämna in bilen här i Gävle med tanke på alla fordnselever dom släpper lös på bilarna ...Har hört ganska skrämade saker =/ och jag känner ett flertalet pojkar som går fordon här i gävle .. och dom har berättad vad dom brukar göra med bilarna, när dom är ute och provar dom ..
och dom ska inte få piska ut skiten ur min bil =) De är mitt eget nöje.....*ler*

Sista och första gången jag lämnade in bilen i gävle (autovation) så skulle de byta lister och spänna styrsnäckan.. Medans jag stog och väntade på bussen så såg jag dem köra in bilen.. och 5-10 senare köra ut den igen och parkera... när jag hämtade bilen på kvällen så verkade de inte ha rört bilen... alltså 5 minuter inne i verkstaden.. 640 kr i pris.. det tackar man för..

Angående styrsnäckan så spännde de ej den fast jag sa åt dom och göra det.. citat :
- Ja styrsnäckan är glapp...
Jo det vet jag. Spännde ni den då?
- Nej det ska man inte göra, det är inte bra.
Nehepp. Men killen jag pratade med i morse sa att det skulle fixas.
- Det var Örjan som hade den, du måste köpa en ny. 12 800:-

Gick därifrån... nästa dag på Aros Auto så fixade de styrsnäckan på typ 15 minuter och hittade till och med ett till fel på bilen...

Citat :
- När jag startade den för att köra in den i verkstaden så hörde jag att den gick lite oroligt på tomgången så jag kollad luftbälgen och det var som jag trodde hål i den (undertill). Så det fixade jag åt dig..

Jag åker då hellre 14 mil till västerås än lämnar bilen till autovation igen...

/Jimmy
Länk
Visa användare
962
Teres
330i -01 M-Tech 1
325i -88 X2
323i -85 Banbils projekt
Var nära ett tag och åka till Autovation och ställa mina ventiler men tanke på att jag har en renoverad topp...Höde mig för vad dom skulle ta mellan 700 till 1000 kr för ungefär en timmes jobb ....Men så kom pappa och sa nu att han i ställe kan ställa dom åt mig =) Låter faktist häldre han ställa dom, och han får ta sig en rikgt åktur efter han har ställt dom plus att jag spar lite pengar =)

tr
3.660
trucker
CS 3381

R75/7
325IT-06
330XI M-Sport
325 e30 -93

530DX-12 M-Sport
2002T Tii-74
1502Turbo-75
Volvo 264GL-75 export DE
Mustang HT sprint promotion B(GT) -68
Mercury Monteray -56
Det är ju tråkigt o höra sånt här ,många av killarna på Autovation brinner för bmw,jag är opartisk i servicen efter som jag gör allt själv.Men köper delar gör jag o det funkar bra.
mvh trucker

Länk Bmwcs 3381

Länk NY
Visa användare
962
Teres
330i -01 M-Tech 1
325i -88 X2
323i -85 Banbils projekt
Men största felet ligger många gånger hos lärna som en gång har utbildat dom ...Varför inte säga i från att man inte får bete sig hur som helst med andras grejer ...Och dom behöver inte heller ut och provköra bilen efter dom typ har bytt olja som i många fall dom gör .....

tr
3.660
trucker
CS 3381

R75/7
325IT-06
330XI M-Sport
325 e30 -93

530DX-12 M-Sport
2002T Tii-74
1502Turbo-75
Volvo 264GL-75 export DE
Mercury Monteray -56
Teres är det möjligt menar du att ´fordons ´elever är på bmw gävle o drar ur bilar?

Länk Bmwcs 3381

Länk NY
Visa användare
962
Teres
330i -01 M-Tech 1
325i -88 X2
323i -85 Banbils projekt
japp =) Dom är på alla bilfirmor i Gävle praktik kalls de .Enligt mig snarare lekstuga.. Så därför är jag personligen lite smått rädd för och lämna in bilen iaf ...För jag vet hur flertalet kör bil av dom =/

Fordonselever kommer man nog inte ifrån vart man än lämnar in bilen, jag jobbar själv som mek på saab och vi brukar ha ett antal fordonselever/praktikanter, men det är inte så att man släpper dom på kundbilar så fort dom kommer, utan dom brukar få hänga med och kolla.

Det är endast dom som varit hos oss länge som fått börja skruva själv på bilarna efter att dom hjälpt till under en längre tid så att man kan lita på dom..Men dom måsta faktiskt lära sig dom oxå för dom flesta vet inte ens vart man fyller olja, eller kan inte få en glödlampa att lysa när dom kommer, så vad dom gör i skolan har jag ingen aning om..

Det hjälper inte att stå och skruva isär gamla B21:or och justera brytarspetsar när dom ska titta under huven på en 9-3SS eller en 9-5 det går inte att byta en pryl utan att den ska programmeras nu för tiden. så ska dom ha den minsta chansen att kunna jobba på en märkesfirma så MÅSTE dom ha märkeskännedom innan dom kan jobba. en hempulare klarar faktiskt inte ens att byta radio på en 9-5.
Visa användare
962
Teres
330i -01 M-Tech 1
325i -88 X2
323i -85 Banbils projekt
Jag vet bara vad dom gör i Gävle =) säkert mycket bättre i s-viken faktist mycket trevligare personer där oxå som går fordon .Om de nu är s-viken du jobbar =). Dom gillar iaf bilar dom i gävle går de bara för och få körkort eller att dom inte kom in på nå annat ....Hade jag vetat i dag så skulle jag ha gått fordon och inte Hr som jag gick .Hade faktist haft mer nytta av de skulle jag tro =)..När jag valde var jag ung och feg =/

tr
3.660
trucker
CS 3381

R75/7
325IT-06
330XI M-Sport
325 e30 -93

530DX-12 M-Sport
2002T Tii-74
1502Turbo-75
Volvo 264GL-75 export DE
Mercury Monteray -56
Ja nu tror jag inte att personalen på bmw låter praktikanter fara runt i kundernas bilar då blev det ganska snart brist på kunder.På samma sätt som jag aldrig skulle släppa mina elever i lastbilen.Det handlar ju om ansvar.Unga killar skarvar ibland å då är det väl roligare å snacka bmw än volvo.Har bara bra att säga om killarna o tjejerna .

Länk Bmwcs 3381

Länk NY
Visa användare
329
Sikkan
540iA -95
Jag ska lämna min bil te Autovation nästa vecka.. jag trodde de skulle kosta 1000 spänn..sen ringde meken å sa att de skulle bytas nån styrstag eller va fan han sa.. 4000 pix.. minst.. kul? näe..
Visa användare
ProPro-medlem
2.226
Jörgen
530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :)
325 E30 Cab-93a
750i-96
750i-90 Sv.såld 6200mil.
En enkel fråga teres, menar du att det skulle finnas fordonselever på autovation i Gävle, och är ut och kör ("släpper lös på bilarna") kunders bilar ?

Sikkan , visst du vad som var fel på bilen när du lämade in den ? är det problem i fram vagnen kan det ju vara allt från någon lite p-ända, till just styrstag mm mm. Jag bytte delar för 8000 kr på min 540 innan jag fick den som ny.
Jag har inte lämnat in min bil på Autovation, men när jag har varit där och handlat så har dom varit trevliga och prylarna har alltid funnits hemma. Dessutom så tycker jag inte att det har varit speciellt dyrt. Hur verkstaden är vet jag inte.
Ni
861
Nike_Boy
520d Xdrive G30 - 2017
Tycker dom är väldigt trevliga på Autovation, men aningen snurriga....

1, Fick fel slang trots att han för säkerhetsskull följde med ut och titta.

2, Fick 8 tändstift istället för 6, de tycker man dom borde ha kolla på iaf.

3, Sist men inte minst så envisades dom med att jag hade kupéfilter fast jag sa att jag inte hade det, och nej, inte fanns det något sådant på min bil....

Så har man koll på vad man får för grejor så är det ju helt OK....
Ni
861
Nike_Boy
520d Xdrive G30 - 2017
Haha, såg att det var min egen tråd jag svara på =))

Vill bara säga att servicen är avklarad nu tack vara Trucker här på forumet som gjorde ett utomordentligt jobb.
Stort tack till dig!

///
Nicke
Ingen som e sugen på att hjälpa mig att byta koppling på M5:an? En liten peng för besväret kan man få..

/Jimmy
Länk

Länk -- BMWTRÄFF I GÄVLE, ANMÄL DIG NU!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.