|
|
|
|---|---|
|
Min styrnign glappar. Idag spände jag bultarna på de två knutar som e på rattstången. Den inne i coupen och den i motorutrymmet. Hjälpte ej. Spände även leder etc i styrningen. Hittade inget som var löst eller glapp. Alltså måste det glappa i styrväxeln. Folk har skrivit här att den skall gå att justera med en insektsbult som är låst med en contramutter. Var hittar jag denna. Jag letade så mycket jag kunde komma åt underifrån. Med spgel och grejs kunde ej hitta den. Ovansidan på växln ser jag inte alls. Asso var sitter justeringen. Om den sitter på ovansidan... hur komme rjag då åt den? Ngn som justerat på en 530 eller 540 med v8an? Då måste man ju plocka bort en hel del i vänstra delen av motorutrymmet för att komma styrväxeln uppifrån. Om den nu visar sig vara trasig och man behöver byta... asso går det att fu ut den då? Kollade lite idag och verkar ju som man få ta ena toppen etc för att kunnde få ut klumpen. | |
|
kan säga att hittils har jag tyckt bmwn varit riktigt bra att jobba med etc. Men den här styrväxeln sitter sjukt. Knappt man kommer åt den underifrån ens. |
|
|
kostar inte mycket att göra det på bmw, och betydligt bättre, man kan pajja styrväxeln om den blir spänd förmycket Joakim Eriksson |
|
|
hmmm då måste det vara relativt lätt att komma åt det. de kanske har nt knep... yrkesknep hehe. får fråga dem då vad all ha. |
|
| Länk | |
| Lämnade in min 540 för just ovannämda problem två gånger,först på en icke märkesverkstad och de sa att de inte kom åt(ingen åtgärd) andra gången på asplunds i Borås(BMW) och dom sa att skulle ta hela dagen typ,var tvungna att ta bort grenrör m.m.(ingen åtgärd) Gjorde det det själv underifrån istället,med egna kapade och modifierade verktyg men det var trångt.....sengjorde det väldigt lite åt själva glappet med tyvärr... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.