|
|
|
|---|---|
|
Som sagt, håller på att byta topp på en 730 något att tänka på som man brukar glömma? Saken är att kammen är DÖD så jag ska byta kam och vippor samt vippaxlar... Jag har idag skruvat bort främre delen (där fördelaren sitter) och insuget. Kom gärna med påpekande vad man kan glömma eller vad man bör tänka på framför allt när man monterar kam och sätter tebax toppen igen MVH // Henke Bleifuss | |
Paap Reeder |
Hej! Viktigt med den där kampastan på nockarna samt att för bövelen kolla ventilspelet - minst 2 ggr - särskilt om Du har en 290 kam ty vid 0,5 mm spel och >5000 rpm så klipper Du av lyftaren. Tyvärr egen erf - avgas på 2:an. Min M 30 ställer jag på 0,25 kall. När Du ändå har grejorna på bordet så mät upp tändkablarna. Vet inte värdet just nu men bara det är lika på alla 6. Tror 5kohm. MVH /// Paap R |
|
Tack för det P.R. Jag smälde också vippan på 2:ans avgas, något lurt med 2:ans cylinder *misstänksam* Kanske hemsökt... Nåja, du säger att du ställer din 0,25 kall men det är väl 0,30 som är rekomenderat, någon speciell anledning att minska 0,05? // Henke Bleifuss |
|
Paap Reeder |
Hej! Bara ren skiftnyckelvana för min del. Vill absolut inte riskera spel över 0,35. Ställer jag den med "tight glid" på bladet i 0,25 så kommer jag i praktiken att ligga mellan 0,25-0,30 vilket är OK anser jag. Vill inte ligga 0,30-0,35. MVH /// Paap R |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.