|
|
|
|---|---|
|
vad är det för skillnad på dessa lådor och hur mycket vrid tål dom? kan nån kompletera listan? 220 225 240 e30 325, utan löstagbar kåpa? 245 260 e21 535, utan löstagbar kåpa. 265 262 e30 M3 lång etta, ettan neråt, 1:1 i femman, har denna löstagbar kåpa?? | |
| glömde en sak: vad har dom för diameter på lamell plattan i e21 535, e30 325? | |
| e28 535 menade jag förståss. | |
| det är 240mm | |
| i 528/535 e28dvs, är 228mm i E30 325 | |
|
E30 325i och de med sexa har getrag 260. de fyrcylindriga har 240. |
|
| hur som helst så har 528 E28 260 och 265 beroende på årsmodell, tror att 265är stadigare, men 260håller nog det mesta oxå!! den 4-växlade modellen av 265 är den stadigaste efter M5lådan, så är det bara raktframåka som gäller så är detta det bästa alsternativet!! kan tipsa om att 535 har en sämre utväxling än 528!!! för kort 1:a!!! i övrigt samma låda!! | |
|
Men de lådorna har väl fast sprängkåpa båda två va? Någon som vet vad lådan i min bil kan hålla för? Troligtvis en 240 låda som ILovetoride säger... |
|
|
260=fast sprängkåpa 265=lös sprängkåpa den 4-petade har oxå lös kåpa, 280(M5)=fast sprängkåpa jag tror det sitter 240 eller245 i din, men den håller rätt mkt den med!! |
|
|
Jag köpte en 745 motor nyligen och fick en växellåda med som de påstod var ur en 535:a Det konstiga var att växellådan var en 262:a 5 växlad med överväxel och lös sprängkåpa! Söker man på nätet om info angående 262 så står det på ca 70% av sidorna att den är 4 växlad och på 30% att det är en dogleg med 1:1 på 5:an! |
|
|
alltså om jag skall ha en låda som håller det mesta och har löstagbar sprängkåpa skall jag ha en 265. har dom likadann ingående axel? så jag kan ha en 228mm sinterlamell från 325? eller finns det 228mm sinterlamell till 265:an? |
|
|
Det är samma axel!! för övrigt samma till cheva oxå!! så den lamellen ska passa!! på metric mechanics(har tyvärr inte adressen) finns det en massa info om vilka lådor som suttit i vilka bilar och vilka år osv!!! |
|
|
För att få klartecken i vad jag ska ha för koppling till min låda så frågar jag er och vad det nu är för låda jag har i min , då BMW inte fattade nåt ! Det är tydligen en såkallad "Sportkasse" för jag har ettan snett nedåt och så , sen står det GETRAG på lådan men jag hittar inge mer ! vad är det för nåt ? det är en 535i e28 jag har /Mvh Göran |
|
|
så länge det är stora sexan så sitter det 240mm koppling!! Skulle det vara så att lådan är från en 02:a eller nån annan bil med M10motor så passar det inte med 240mm, sprängkåpan är för liten isf!! På följande länk finns allt ni behöver veta om olika vxl-lådor!! Länk |
|
|
Hmm har jag en 262 CR5 låda då eller ? för jag har som sagt en låda med ettan snett nedåt /Mvh Göran |
|
|
Göran: var det inte du som hade en b6 lådda ? ///air, BMW Club Finland #2150 MSN: luften@hotmail.com 325:an -> Länk |
|
|
Det är ju det som är mysteriumet som fortfarande kvarstår ! det är ju knappast en B6 låda då jag inte har direkt långa växlar , dom är väldigt täta istället.... lutar nog mer åt en vanlig dogleg låda men jag vill veta vad det är för Getrag nummer på den ! det står bara GETRAG på den och BMW vet inte vad det är för låda heller för dom påstår att det inte finns nån med ettan nedåt !? till min... man blir så less på BMW där jag bor... /Mvh Göran |
|
|
Hur ser man vilken låda man har? Stod m60 på en av mina lådor, de andra står det en massa siffror på. Bland annat 225 och 265.xxx.xxx på en av de 5-växalde lådorna från en 6 cylindrig bil |
|
|
Getrag 226 på B8 Mvh /Bruno Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.