AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
289

M5 mot 325?

Vad tycker ni killar, Vilken att de två bilar kommer att sjunka ner i priset med tiden M5 eller 325??. Det är många 325 som är värd just nu mer än M5 89-90. Varför?? Jag vill Köpa en M5, Är det någon som säljer sin M5???...
Sök på ämnet finns några jättetrådar om detta.

/T.P.
Jag tror M5:an står sig bäst, för vem tycker igentligen att en M5-91 för ca 75k är dyr, om man jämför med en 325-91 för samma peng. skulle sedan M5 orna sjunka ner mot 40-50 papp så skulle det nog löna sig att sälja dom i delar då det är mycket special grejer i dom, så ngt jättelågt pris kommer det nog aldrig att kunna bli på en M5 om den inte är rejält havererad. Jag har tex en kompis som har skrotat ngr 9000i gamla modellen som han köpt för ca 1000kr styck, han brukar få ut mellan 15-20k i delar på dom bilarna, trots att han tar betydligt mindre än skrotarna..
Det finns ju en del M5or för kanske ca 70 000kr, men man får räkna med att dessa inte är i toppskick och att det blir en och annan krona att serva den för om man inte bara tänkt att behålla den några månader.

Jag har snart lagt ut 20 000kr på min på bara ett par månader. Säljer bara man får ett bra bud....

Mvh
Patrik
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Jag skulle utan att tveka ta en M5 om jag hade haft ekonomin till att hålla en M5 i drift...
Om jag vore du så skulle jag sattsa hellre på en M5 med 3.8 liter motor...

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.