AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
406

weitec 50/20 vs. h&r 40/15

har en 325 coupé -92 som jag tänkte köpa nya fjädrar och dämpare till. Vilken av sänkningssatserna, weitech 50/20 el h&r 40/15, är bäst? Någon som har några bilder med någon av dessa monterade? Vilken sats är bäst om man vill att avståndet från skärmkant till däck skall vara så lika som möjligt fram som bak?
Al
258
Aleks
Bmw 328iT -96
Du ska inte sänka den varken 50/20 eller 40/15 isf..

n snygg sänkning e typ 40/40 på bmw..
Hade 40/15 sats på M3an. Blev mycke bra...

/Johan
[CUL8ER]
mi
566
micke t
Alpina B5 touring-06
Jag har Weitecs-utra tx-sats på min med 50/20-sänkning, det blev perfekt fram men bak tycker jag nästan att det blev för lågt, det var lagom höjd bak innan jag sänkte. Om det sitter 2st i baksätet så tar 225/45-däck i när vägen är guppig vilket inte är så kul. Det bästa hade varit en sats som sänkte 50mm fram men inte ngt bak, endast hårdare fjädrar och dämpare.
Jag skulle avråda från att sänka mer än 20mm bak och en 40/40-sänkning skulle få bilen att se ut som om den hade 200kg cement i skuffen. Original så var i alla fall min tokhög fram med nästan 10cm luft mellan däck och skärmkant och bak fanns det ca 2cm, så om man vill minska avstånden så ska man sänka mer fram än bak.

Mvh/ Micke t
svintoleffe
Jag vet inte hur mycket mina fjädrar är ni snackar om 40/40.
Det enda jag vte är att mina bakfjädrar är 22 eller så var det 20 centimeter bak.
Fram så är fjädrarna bara 60 varva på dom vet ni vad det är i sänkning. Skulle vara taksam för svar.
Då jag till sommaren nog ska byta till lika sats.
micke t,
hur stort avstånd fick du med weitec satsen mellan framskärmen och däcket?

tänkte nog köra med mina orginal 15 tums alu fälgar. Är 50/20 sänkning för mycket då, dvs ser det konstigt ut?
svintoleffe
Jag vet inte hur mycket mina fjädrar är ni snackar om 40/40.
Det enda jag vte är att mina bakfjädrar är 22 eller så var det 20 centimeter bak.
Fram så är fjädrarna bara 6 varv på dom vet ni vad det är i sänkning. Skulle vara taksam för svar.
Då jag till sommaren nog ska byta till lika sats.
Svara snälla Om det är någon som vet.
mi
566
micke t
Alpina B5 touring-06
m_t_o,
jag var precis ute och mätte avståndet mellan skärmkant till däck och det var 4cm fram och då har jag mina vinterdäck på plåtfälg med 185/65-däck och 15" på. Bak var avståndet i princip 0cm, dvs sett från sidan så ligger däckets ovankant i jämnhöjd med skärmkanten.

svintoleffe, siffrorna 40/40 eller 50/20 hänför sig till hur många mm man sänker fram repektive bak jämfört med orginalfjädringen, man får som sagt ha i åtanke att bilen inte är lika hög som den var då den var ny eftersom fjädrarna har åldrats och satt sig en del, dvs sänkningen blir troligtvis inte lika stor som tabellvärdena.

Mvh/ Micke t
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.