|
|
|
|---|---|
|
Skall ner till tyskland förmodligen och hemta hem en.Den skall vara originaltrimmad hos Schnitzer.All schnitzer utr på den.Spoilers och sådana grejer.Får med en turbo extra ( skulle vara originalet ) Vad bör jag kolla upp på bilen innan köp???? SNART EN M5-M3KILLER!!!!!! | |
|
Ojojoj,va e d för bil? Är ganska mycket jag tycker man bör kolla, men den där bilen verkar ju vara allt annat än original så då blev det svårare. En Alpina som är originaltrimmad hos Schnitzer låter skumt tycker jag. Varför köper man en förädlad bil å sen lämnar den till en annan firma? Svårt att säga vad man ska betala för en sån. Men gärna lite mer info om du har. Motor, låda osv osv. jimpa |
|
|
Motorn skall vara original förutom att det är en annan kamm i den.Turbon har han bytt till någon annan.Jag får med originalet också.450hk ska de vara i den.Lådan skall vara någon sorts dogleg tror jag det heter med ettan neråt.Den ser jävligt fin ut iaf.18tums alpina fälgar,sportskinn,ac mm mm.Ingen rost på den. han begär 124 000:- för den.Kan diskuteras. SNART EN M5-M3KILLER!!!!!! |
|
|
Låter absolut som en mysig vagn, 124.000 behöver inte va dyrt om den är fin i övrigt. Lådan som sitter i e nog original, de sitter i alla B7or. E den fin tycker jag du ska slå till, B7an har blivit riktigt dyr igen, en riktigt fin får du garanterat pengarna tillbaka på. Kolla gärna upp vad d e för turbo i den då jag är nyfiken för en uppgradering, kan va kul att se vad som får plats om den e stor vill säga. Glöm bara inte att byta spridare på den om d inte är gjort redan inan du laddar på. Är precis på gränsen redan original å spikar du sönder de där kolvarna kommer du att ha ångest länge. Inga billiga kannor... jimpa |
|
|
Tänk bara på att du aldrig (om bilprovningen gör sitt jobb rätt, eller du inte lyckas få ett intyg av BMW-Sveride, vilket är i det närmaste omöjligt) kan regbesiktiga den bilen i Sverige eftersom den är modifierad i motorn.... särskillt svårt (omöjligt) blir det om modifieringarna finns införda i FzB! Mvh |
|
|
Det är så sant, det får du nog kolla upp, men jag tror inte de har gjort det. Knappast för en kam och agg, men man vet aldrig. Kolla noga, vore surt å ha köpt drömbilen å sen inte kunna använda den.. jimpa |
|
|
Om Schnitzer har "originaltrimmat" den, finns säkert det infört i FzB på något sätt! Mvh |
|
|
Jag förstår inget när det gäller turbo men det skall vara en större variant i den.Skall inte finnas någon rost på den.Nya turbon har varit på i ca 2500mil.Så den skall vara ifint skick.Skinnet i den skall vara jättefin.2ägare innan honom.Nyligen sänkt med dämpare och fjädrar.Har varit det innan också men bara lite grann.Fram spoiler ( läppen ) skulle behöva lackas om. Jag kunde få köra in den på provningen eller test om jag ville. SNART EN M5-M3KILLER!!!!!! |
|
mackan325 |
Tycke oh smak förvisso men är det inte bättre att lägga 125000 på en E28 M5? |
|
M528// Är det en E12:a eller en E28:a? Mackan// Tycker nog att en B7:a smäller högre än en M5:a... /Kristian BMWCS #5062 kontaktperson i 02-klubben ------------ Länk |
|
mackan325 |
Japp, i originalskick! |
|
Kristian::Det är en E28. Mer sugen på en B7 än M5.Turbon som lockar och prestandan så klart. SNART EN M5-M3KILLER!!!!!! |
|
|
Å sen bör vi väl tänka på att M5 E-28 är rena dussinbilen om man jämför med Alpinan. Och e d inte mer gjort åt den än så är det ju inget problem att återställa den till originalskick, å då e jag rätt säker på att den står sig bättre i värde än M5an. Missförstå mig inte nu, skulle mer än gärna lägga vantarna på en M5. Hur cool bil som helst, men mer bil för pengarna? Knappast.. jimpa |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.