AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
316

oljud i framvangnen

roine blom
Har ett konstigt klonkande i fram hördes tydligt när det va mycket packad snö på vägarna (=buligt) det låter typ som det skulle vara dämparna som sitter löst å slår mot karossen när det e guppit fast det kan det inte vara för jag har bytt dom nyligen
är det någon som har en pejling på vad det kan vara bilen har gått ganska långt 11500 mil..

mvh..
Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
Skulle kunna vara en spindelled som glappar kanske?

Jeppe

A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders!

Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Har du bytt frmre bärarmarna? De kan bli glappa i spindelleder och bakre infästningen.
Min bil klonkade lite innan jag fick bärarmarna bytta på goodwill!

Mvh
Roine: Kör bilen på typ kullersten eller lite ojämn grusväg, hört du ljudet igen och bilen känns lite instabil vid inbromsning är de solklart bär/länkarmarna som skall bytas.
Det skall gå på garantin även om de redan är bytade en gång.

Spindellederna som herrarna ovan nämner är en del av länkarmen.
På min bil som hade just glapp i en spindelled kändes det inte alls på bilen märkligt nog.
När de blev bytade så märkte jag att ja blev av med de små bromsvibrationer jag haft innan.

bitte, benutzen Sie die Suchenfunktion
Snälla använd sökfunktionen
roine blom
wendtan... jag köpte bilen privat och det är en 99,a så nån garanti finns väll inte längre.är det svårt att byta själv kan typ inte ett skit om bilar har bara skruvat med hojar och har konstaterat att det e inte samma sak..
roine blom
ok ska använda sökfunktionen......
Roine: Jag har ingen erfarenhet av att byta dem själv.
Jag vet att de kostar 1500 kr st på mekonomen och att en verkstad inte borde ta mer än en 5 hundring för o byta dem per sida. Be någon vänlig själ här på siten med en verkstads manual för e46 scanna o maila kapitlet för just länkarms byte.
Prova höra med bmw. vet folk med importbilar som fått dem bytta.

bitte, benutzen Sie die Suchenfunktion
Snälla använd sökfunktionen
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.