|
|
|
|---|---|
| Innan jag river hela bilen för att hitta felet på mina elspeglar, så tänkte jag att nån kanske har nått "standardtips" att ge.. Dom är helt döda, inte ett liv i någon av dem, i något som helst läge på nån av knapparna. Inte hittat någon trasig säkring till dom, men dom verkar ju rätt strömlösa. Lossa kabelhärvan mellan dörr/stolpe, men allt såg fint ut där. Något som brukar vara fel när dom inte funkar?? | |
|
Mina frös en vinter....När bilen tinade fungerade de helt ok. Har aldrig hänt igen. Båda sidor var altså helt döda. Upptäckte/löste problemet när jag ställde in dom manuellt. Då började de fungera igen. Detta var förra vinter. Hittils har jag inte märkt nåt. Har kanske inte testat nåt denna vintern under sprängkyla iofs.. |
|
|
Hmm, det är väl samma strömbrytare som på E34, inte sant? På 34:or är standardfelet att kontaktytorna ärgar igen i strömbrytaren. Plocka isär brytaren och putsa till kontaktytorna så är chansen stor att det kommer att funka igen. |
|
| Brytare såg fin ut, och speglar är flyttade manuellt åt alla håll.. men det är lika dött fortfarande.. :-/ | |
| Har du elinst. på stolarna med minne? | |
| Jag såg nu att du hade elstolar i ett annat inlägg. På min 750 glappar elektroniken på förarstolen ibland o då "dör" även backspeglarna eftersom minnesfunktionen på stolen även styr dom. Kolla detta o hör av dig om problemet e samma hos dig!! | |
| Nej Dallan, ja har inget minne i stolarna, bara elinställning.. | |
| Inga mer förslag?? Får ta de den hårda vägen att riva dörren o följa kablarna annars.. o sååå kul e de ju inte precis. Nog måste nån råkat ut för de här? | |
|
Joo Jag hade samma problem, kablarna i kabelstammen mellan dörr och A-stolpe hade börjat gå av. skruva bara av fästet på mot A-stolpen och dra skyddet åt sidan så ser du. Hoppas jag skriver begripligt. |
|
| Har kollat på de gehå, men såg inget fel där. Får ta ett ryck till helgen o syna mer noggrant. Lite störande, de e de enda som inte funkar på bilen nu.. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.