AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
493

Kommer vatten inn med reserv hjulet?

chris.hammerseth@c2i.net
Legger seg vatten under reserv hjulet bara dær Hvar kommer det från?Har prøvd og sjekkat ved tanken dær man fyller bensin.
Kan komma bak kofængare. Min bil er en 1997 BMW523 i.Sedan.
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Finns kanske inget standardläckageställe,men jag har hört om detta tidigare på forumet.Prova att använda sökfuntionen och sök inlägg.
Vattenläckage kan var ett gissel och oerhört frustrerande då det kan vara sporadiskt och bara komma tillfälligt ibland.
Kolla under så att alla karosseriskarvar under i anslutning till baljan är ordentligt kittade och att listen i luckan och bakom bakljusen är täta.Har för mig att bakljusen kan ställa till lite bekymmer med läckage. Borra annars ett avrinningshål i baljan så det inte står vatten kvar där.

Bra funktion "sök inlägg"

MVH Hasso
Länk

chris.hammerseth@c2i.net
OK Hasso, Tykker det er konstig at bara legger seg i baljan som du kallar det. Verkar som det legger seg sand også dær. Skiftade baklykter for en månad sedan så dom er ok. men det er vatten bara i baljan. Som du seier veldig frusterande.
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Fick du problemet med vatten efter att dy bytt baklyktorna?
I såfall är det säkert någon packning som inte tätar riktigt!

Mvh
chris.hammerseth@c2i.net
Nei vattenet var dær før også?
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Får du in sand också så borde man väl kunna spåra detta, kan ju komma in via "baksug" när du kör tex.
E39 är ju "makalöst"baksugsbenägen":)) även i låga farter så dammar den ner sig i aktern.
Jag skulle silikona alla genomgångar vid bakljusen som ex.
Du får väl riva ut allt och lägga gumman i skuffen med en ficklampa :))

Bra funktion "sök inlägg"

MVH Hasso
Länk

Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Vet inte hur det ser ut på E39, men på både E36 och E46 finns det ventilationsutsläpp/ventiler nere vid reservhjulsbaljan (vid batterifacket och motsvarande utrymme på andra sidan).
Dessa ventilationsutsläpp har tunna gummibitar som skall fungera som "backventiler", kanske är det någon av dessa som har fastnat eller gått sönder och därmed tillåter förorenad luft att komma in den vägen?

Mvh
chris.hammerseth@c2i.net
Var ingen dum ide hasso,hun skulle ha hørt deg.
Jeg har funnit felet det er som Johan b seier Ventilen ved sidan av batteriet pakningen hadde løsnat.
Takkar for all hjelp.

Mvh.

Chris
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.